• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekoppelde cellen probleem bij rij invoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

broederbroeder

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2012
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XTLTGIVRWNFE.xlsx

Hallo,

Mijn bestand bestaat uit 2 tabs. 1hoofdblad waar u verschillende fruitsoorten, grootte en andere info vind (dit is een fictief bestand daar het origineel vertrouwlijke info bevat) daar word ook de verkoopprijs in genoteerd. in blad 2 vind u de koppeling om de fruitsoorten en bijhorende gegevens over te nemen (groen) en daarnaast worden manueel de kosten ingegeven(geel).

Probleem 1: Wanneer er in hoofdblad een rij word ingevoegd zoud it ook in het gekoppeld blad het geval moeten zijn en da gegevens in de gele zone zouden zo mee moeten verspringen zodat de juiste gegevens bij de juiste fruitsoorten blijven.

Probleem 2: Ik heb een voorwaardelijke opmaak gemaakt in gekoppeld blad cel G2 zijnde G2>D3-->rood en G2<D3 -->groen
Deze heb ik dan naar beneden gesleept maar de celverwijzing blijft refereren naar de eerste rij terwijl die gewoon moet doorgaan naar beneden. dus zoals u ziet in G13 staat 4 deze is kleiner dan 10 (D13) dus moet eigelijk groen zijn maar daar deze voorwaardelijke opmaak naar D3=3 blijft kijken geeft die dus rood.

Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk genoeg is al iedereen alvast bedankt voor de tijd en eventuele hulp!!!

Groeten

Je zou er goed aan doen om het bestand als bijlage in het bericht mee te sturen. De download vanaf de opgegeven locatie geeft de melding dat de bestandsindeling niet klopt.

Klik op de knop geavanceerd onder het berichtveld, scroll naar beneden en gebruik de knop Beheer bijlagen.

't Is gelukt.

Wat betreft de Voorwaardelijke opmaak zie ik in G13 staan:
Code:
=$D$2
Dat betekent dat G2 het uitgangspunt is voor de VW-opmaak. Haal de dollartekens weg (te beginnen in G2) en kopieer dan de opmaak weer naar beneden.

beste,

alvast bedankt dit gaat de goede richting uit.

in gekoppeld blad is peer grotte 5 in colruyt 4.
indien je in hoofdblad 1 tussenvoegt blijft de waarde 4 niet bij peer grootte 5 staan... daar deze zou mee naar beneden moete schuiven.

wat is juist het doel van de extra kolom A? omdat in het echte bestand een pak macros zitten die ik bij toevoegen van kolom moet aanpassen.

Heel veel dank alvast

IK heb nog even verder gekeken en ben tot iets anders gekomen. Wel met de functie INDIRECT, maar anders van opbouw.

Kijk maar in het bestand, daarin vind je ook wat uitleg.

Hier vind je meer uitleg over de functie, heb ik indertijd geschreven.

Dus het toevoegen van een kolom is overbodig.

Bijlagen

deze formule is daarvoor nog iets handiger (en sneller):

=OFFSET(hoofdblad!$A$1;ROW()-1;0)

of

=INDEX(hoofdblad!$A$1:$D$100;ROW();COLUMN()-8)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan