• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekoppelde cellen - rij invoegen en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Sheet 1 heeft 100 rijen met basisgegevens.
Ik selecteer bepaalde kolommen en kopieer ze op sheet 2 als gekoppelde cellen
Gaat prima.
Nu als er een rij wordt verwijderd op sheet 1 krijg ik op sheet 2 #VERW! , koppeling is natuurlijk weg
Als ik een rij bijvoeg op sheet 1 staat deze niet op sheet 2

Mijn vraag nu : is er een manier om dit wel op te lossen ? Dat een bepaalde range altijd gekoppeld is

Lijkt mij, dat dan de orriginele koppeling niet meer klopt.
Immers, de cellen zijn gewijzigd, en dus de formule van koppelen ook.

Om een rij of kolom op meerdere (of alle) bladen tegelijk toe te voegen klik je op het eerste tabblad, houd dan shift ingedrukt en klik op de tabbladen waar ook toegevoegd moet worden. (De gemarkeerde tabs krijgen eenzelfde kleur).
Voeg nu de kolom of rij in en de eventuele koptekst. Dit wordt meteen op alle gemarkeerde bladen verwerkt. Klik daarna op één van de tabbladen; daardoor wordt de markering opgeheven. Je kunt nu weer per tabblad aanpassen.
Verwijderingen worden niet hersteld zodra je een verwijderde rij, kolom of cel weer toevoegd.
Je zou kunnen denken aan een methode met =INDIRECT waarbij je het kolom of rijnummer gebruikt.
Bestudeer in de help de mogelijkheden van INDIRECT eens, misschien geeft dat je een oplossing.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan