Hoi, bijgevoegd heb ik 2 afbeeldingen als voorbeeld (aangezien de excel me overduidelijk niet lukt)
In ''map1'''heb ik een aantal kolommen staan, het gaat me vooral om kolom A en D.
In ''map2'' wil ik daar iets mee doen, voor administratieve doeleinden/facturatie.
Ik wil in map2 kolom A de verschillende soorten werkzaamheden zoals in map 1 vastgelegd zijn in een dropdownmenu krijgen.
Wanneer ik daarin een keuze heb gemaakt en dus een waarde in de cel van kolom A heb staan, wil ik daarna dat ik in kolom B ook weer via een zelfde dropdownmenu alleen nog de keuze heb uit de contractnummers behorende bij een bepaald soort werkzaamheden.
Dus bijvoorbeeld voor werkzaamheden xxxxxx, alleen de contractnummers 15345 en.414686.
Wanneer ik daarna een gewoon filter gebruik voor het contractnummers gebruik kan ik dus zien welk werkzaamheden op welk contract zijn uitgevoerd en hoeveel tijd deze hebben gekost.
Kan iemand mij helpen?
Groeten,
sven
In ''map1'''heb ik een aantal kolommen staan, het gaat me vooral om kolom A en D.
In ''map2'' wil ik daar iets mee doen, voor administratieve doeleinden/facturatie.
Ik wil in map2 kolom A de verschillende soorten werkzaamheden zoals in map 1 vastgelegd zijn in een dropdownmenu krijgen.
Wanneer ik daarin een keuze heb gemaakt en dus een waarde in de cel van kolom A heb staan, wil ik daarna dat ik in kolom B ook weer via een zelfde dropdownmenu alleen nog de keuze heb uit de contractnummers behorende bij een bepaald soort werkzaamheden.
Dus bijvoorbeeld voor werkzaamheden xxxxxx, alleen de contractnummers 15345 en.414686.
Wanneer ik daarna een gewoon filter gebruik voor het contractnummers gebruik kan ik dus zien welk werkzaamheden op welk contract zijn uitgevoerd en hoeveel tijd deze hebben gekost.
Kan iemand mij helpen?
Groeten,
sven