• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekoppelde excelbestanden realtime updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Hoe kan ik 2excelbestanden die gekoppeld zijn laten realtime updaten zonder dat ze moeten worden gesloten en weer geopend om weizigingen te zien?

Eliebaele,

Je vraag is wel erg kort,
- Hoe zijn de bestanden gekoppeld? via een directe formule, via een draaitabel of via een nog andere mogelijkheid.
- Wat bedoel je met updaten, gegevens die opgehaald worden van het internet of gegevens die handmatig wordt ingevoerd
of gaat het om gegevens die via een bestand worden ingelezen?
- Wat bedoel je met realtime?, wil je een knop om een bestand te kunnen bijwerken?
Als je directe verwerking gebruikt dan moet een of beide bestanden door meerdere mensen gebruikt kunnen worden.
Kun je met je vraag wat specifieker zijn.
Een beperkt bestand zou nog beter zijn.

Veel Succes.

Uitleg

1bestand (gebruikt door persoonx) staat op een server met planning in. Het 2de bestand is iets wat op een locale pc (door persoon y) word gebruikt om prijzen te berekenen.

Nu zijn er dingen die in de planning komen die wel van belang zijn voor persoon y die zou ik willen laten melden in bestand 2 (het gaat om programmas die moeten worden gemaakt door persoon y)

In bestand1 planning hebben we een cel die weergeeft welke programmas nog moeten worden gemaakt, deze heb ik gewoon (cel selecteren "=" en dan andere cel aanklikken) gekoppeld in het andere bestand en dat werkt. telkens bestand 2word geopend laad hij de waarden uit bestand1. maar ik wil dat dit ook word bijgewerkt zonder telkens opnieuw te openen....

dus bestand 2staat open als er in bestand 1 weiziging word gedaan moet deze direct zichtbaar zijn.

Koppelingen bijwerken

Eliebaele,

Directe Excel koppelingen waar je hier over spreekt kun je bijwerken als je aan twee
voorwaarden voldoet.
A. De verandering in het orginele bestand kan alleen worden overgenomen als het bestand is opgeslagen, tenslotte maak je een koppeling naar het bestand op de
harde schijf.
B. De cel moet bijgewerkt worden. Dit kan op een paar manieren.
De makkelijkste is om op de cel te gaan staan op F2 te drukken en op Enter.
Dit heeft tot gevolg dat de cel gedwongen wordt te herrekenen.
Verder kan je als je meerdere van deze koppelingen in een bestand hebt staan
de koppelingen laten bijwerken: In Excel 2007, Ga naar gegevens, Koppelingen bijwerken en druk op de knop Waarden bijwerken.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Veel succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan