Gekoppelde keuzelijst met invoermogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

duintje673

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
Berichten
5
Hallo,

Ik heb in access een formulier gemaakt voor het maken van een vrachtbrief voor de verzinkerij.
Hierin worden de benodigde velden ingevuld en opgeslagen in de tabel 001_Zinkbon_2012
Nu kan het zo zijn dat per werk diverse keren hetzelfde artikel naar de verzinkerij gaat.
Bv. Er moeten 100 kolommen gemaakt worden vandaag gaan er 10 naar de verzinkerij, morgen 15 enz.
Deze artikelen hebben allemaal een eigen tekeningnr.
Nu wil ik graag een gekoppelde keuzelijst maken waarin je na het ingeven van het project je een selectie krijgt van de teknr. welke er in de tabel(001_Zinkbon_2012) al van dit project eerder gemaakt zijn en indien je er 1 selecteert hij de velden OMSCHRIJVING , MATERIAAL ,LENGTE,CODE,KLEUR_LABEL EN GEWICHT _ST. gaat invullen.
Hierna zou je dan alleen nog het aantal moeten ingeven en de record is klaar.
Het moet wel mogelijk zijn om bij een nog niet eerder voor gekomen teknr.van dat project een nummer in te geven.
Ik heb al diverse voorbeelden bekeken maar mijn kennis van vba is niet erg groot en loop iedere keer weer ergens vast. Ik zal de dbase meesturen.
Kan iemand mij hierbij helpen?
 

Bijlagen

  • 2012-02-27__Zinkbon_2012.rar
    55,6 KB · Weergaven: 23
De keuzelijst is vrij simpel te maken, en behoeft weinig vba; niet meer als één regeltje in ieder geval. En op de totale hoeveelheid die je al bij elkaar hebt gesprokkeld, is dat niet veel :D
Om teken records toe te kunnen voegen, heb je eigenlijk een ander systeem nodig, ik zou zowiezo overwegen om een hoofdformulier te maken op project basis, en een subformulier voor de tekeningen; je huidige systeem zou mij te onoverzichtelijk zijn...
 

Bijlagen

  • 2012-02-27__Zinkbon_2012.zip
    66,9 KB · Weergaven: 52
Beste Michel,

Dank voor de snelle reactie je oplossing werkt prima.Ben helmaal blij:d
Wellicht in de toekomst (indien nodig) kies ik voor een nieuwe opzet.
Voor nu ben ik goed geholpen.
Ook al is het een kleine aanpassing in vba ik was er al enige tijd naar op zoek.
Topic kan worden afgesloten.
 
En dat mag je zelf doen! Sterker nog: buiten de moderators kan alleen de TS dat, en dat ben jij dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan