Gekoppelde Macro voor Microsoft en Apple compatible

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffie85

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Ik heb een *.xlsm document gemaakt met 4 macro's.
Deze 4 macro's staan gekoppeld aan 4 plaatjes.
Dit werkt allemaal goed, althans op mijn Microsoft pc met Microsoft Office 2007.

Toen ik dit bestand wilde openen op een Apple notebook, bleek dat 2 van de 4 knoppen wel werkte en 2 werkte er niet.
Geen foutmelding niks, maar als ik erop klikte, gebeurde er gewoon niks. ( en die andere 2 knoppen opende die gewoon netjes de 'pop-ups invul formuliertjes' )

Wat kan het zijn, dat 2 van de 4 knoppen wel werken en die andere 2 niet?
De scriptopbouw is in principe hetzelfde.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
We zullen toch echt de macro's moeten zien.

zie bijlagen....

gewoon 4 dezelfde knoppen.

En de eerste 2 werken niet op een apple en de laatste 2 werken wel netjes op de apple....

Ik zie zo gauw ook niet waarom de formulieren niet zouden werken, maar is er een reden waarom je de initialisatie met RUN doet? Kan net zo goed zo: vul_combobox. En ik zou de procedure ook gewoon bij het formulier houden; er zit hoegenaamd geen enkele winst (anders dan dat je het jezelf extra moeilijk maakt) om de subs apart te zetten.

met Run doet? Ben ik me niet van bewust.
Waar en hoe kan ik dat aanpassen dan?

Wellicht dat dat het wel kan zijn dan.

Is dat het enige verschil met knop 3 en 4?

Er zit niet zo bar veel verschil tussen de macro's, en zeker geen verschil dat er voor zou kunnen zorgen dat de eerste 2 het niet doen, en de laatste 2 wel. Maar als je wilt weten waar ze eventueel de teil in gaan, moet je geen On Error Resume Next gebruiken, want dan weet je nooit waar de fout zit. Dus die regel zou ik in ieder geval uitzetten. In je voorbeeldje heb ik de procedures naar de goede plek verplaatst.

Bijlagen

Heb het bestand ook op de apple geprobeerd, maar daar krijg ik een foutmelding; of ik wil doorgaan, einde of probleem oplossen.
Als ik voor probleem oplossen kies, dan krijg ik die regel in het geel gemarkeerd die je hebt aangepast, dat daar de fout zit;
....show ( regel 3 ). Terwijl die met de normale excel op microsoft gewoon weer prima werkt.
rara... wat kan dit zijn :)

Als je dan op <F8> drukt zou je de volgende foutmelding moeten krijgen. Wat zegt hij dan? Overigens krijg je die foutmelding nu omdat On Error Resume Next niet meer werkt. Die regel sloeg het commando namelijk over omdat er een fout werd gegenereerd, met als gevolg dan alleen nog de regel On Error GoTo 0 werd uitgevoerd. In essentie werd er dus niks gedaan.
Wat gebeurt er als je op de mac de opdracht opnieuw aanmaakt? Als je dus medewerkerinfo. typt, zie je dan de IntelliSense lijst met opdrachten? En zit Show daar dan wel tussen?

Ik denk dat show daar wel tussen zit, want die andere 2 knoppen doen het namelijk wel.

Maar als ik bij de mac zit, zal ik dit eens uitvoeren.
Ook al komt de mac niet eens met een foutmelding als je erop klikt, maar er gebeurt gewoon niks....

Maar niemand een idee, waarom de eerste 2 het wel doen en de andere 2 het niet doen? terwijl de opbouw hetzelfde is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan