Gekoppelde tabellen worden read-only

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnieN

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2020
Mijn Access-database heeft een front-end en back-end. Tot nu toe geen enkel probleem.
Nu heb ik drie tabellen toegevoegd die aan elkaar gerelateerd zijn: offerte; offerte-datum; offerte-regel.
Een offerte kan meerdere datums (voor reserveringen) betreffen en per datum zijn er meerdere offerte-regels.
Alles werkt prima zolang de tabellen lokaal in de front-end staan. Nu heb ik ze overgebracht naar de back-end en ontstaan er problemen.
Vanuit een formulier gaat het de eerste keer goed, kan gewoon toevoegen, wijzigen en verwijderen, maar de tweede keer het formulier openen zijn deze tabellen ineens read-only.
Nadat het formulier gesloten is en weer geopend gaat het weer goed. Daarna weer goed, etc.

Heb van alles geprobeerd en gezocht, maar kan het niet oplossen.
Heeft iemand een idee of een oplossingsrichting?

Alvast hartelijk dank.

Cache was het probleem

Met veel proberen uiteindelijk de oplossing gevonden.
In opties - huidige database - Webservice-en SharePoint-tabellen in cache opslaan het ik alle vinkjes aangezet in de front-end en back-end.
Hoewel ik geen webservice of sharepoint gebruik werkt het nu wel goed.

Wonderlijke oplossing voor een wonderlijk probleem :). Zou niet nodig moeten zijn om daar iets aan te passen. Ik zoumnog even verder kijken als ik jou was.

Mee eens, maar ik vond ergens bij Microsoft dat er een probleem met de koppeling tussen Access en Sharepointtabellen was, wat op mijn probleem leek. Dus heb ik geprobeerd of dat bij mij ook werkte, wat dus zo was.
Ik heb nu geen idee waar ik anders moet zoeken, maar alle ideeën zijn welkom.

Maar je gebruikt toch geen Sharepoint backend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan