Gekozen datum uit kalender zichtbaar in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swisser

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2013
Hallo experts,

in een userform wil ik met behulp van een kalender een datum kiezen en zichtbaar maken in een textbox.
Bijgaand een simpel voorbeeld, met kalender.
Het resultaat van de keuze zou zichtbaar moeten zijn in Cel B1. Dit lukt met handmatige invoer, maar niet met de Kalender.
Ik heb al van alles geprobeerd en gezocht, maar de oplossing niet gevonden.
Wie kan mij helpen?

Groet.Bekijk bijlage KiesDatum.xlsm

Dank voor je reactie

Dank voor je reactie.

De kalender werkt prima in een werkblad, dat had ik al getest. Wat ik graag wil is dat de gekozen datum zichtbaar wordt in de userform èn dat ik de gekozen datum kan gebruiken in mijn werkblad. Het voorbeeld is heel eenvoudig, ik heb een veel uitgebreidere userform en worksheet. Alles werkt prima als ik de datum handmatig invoer, maar als extra wil ik ook graag een keuzeoptie via de kalender. Ik had al uitgebreid gezocht, maar de link kalender en userform niet kunnen leggen. Het probleem ligt denk ik meer bij de manier waarop ik de code met betrekking rond de userform heb gebruikt.

Ik heb hier een oplossing met alles in één en dezelfde form.
De constructie rond de msgBox in de "kiesdatum" routine is mij niet duidelijk.
Ik veronderstel dat je meer moet doen dat wat je nu getoond hebt, dus heb ik die niet gewijzigd.
Hopelijk ben je geholpen met de MonthView... ... ...

Bekijk bijlage KiesDatum-V001.xlsm

Bedankt voor je oplossing. Het doet wat het moet doen. Inderdaad is de datum maar 1 onderdeel van met de userform te bepalen keuzes, vandaar de Msgbox. Ik begrijp dat je door de calendar in dezelfde userform te plaatsen, dus als onderdeel van, het hebt opgelost. Als het niet in dezelfde userform zit is kennelijk aanvullende code nodig (maar voor mijn probleem dus niet meer relevant). Dat hangt mogelijk samen met het volgende.

Een aanvullende vraag: als ik op de cancel knop click, zou de userform moeten verdwijnen zonder verder nog iets te doen. Maar dat gebeurt niet, ik krijg toch de msgbox en pas dan kan ik, door op OK in de msgbox te klikken, de macro afsluiten. Ik heb hier al van alles geprobeerd maar het lukt mij eveneens niet. Misschien heb je een idee hoe dit te doen ?

In ieder geval hartelijk dank voor de datum oplossing, ik zet het over in mijn originele model, als het daar ook werkt en waarom niet, laat ik het nog weten.

Groet!

Ja dit doet inderdaad wat ik graag wil, namelijk het userform verlaten door op de cancelknop te drukken. Ik had al van alles geprobeerd, ook met Cancelled = true, maar kennelijk hangt dit nogal af van waar je het plaatst. Ik zie dat je blnCancelled als Public declareert in de module. Is dit de (of beter zijn dit) de voorwaarden om met de klik op cancel de userform en de macro te verlaten? ( dus èn als public declareren èn geplaatst in de module?).

Veel dank, morgen plaats ik het in mijn originele bestand, ik ga er vanuit dat het allemaal werkt, ik laat het weten en zal daarna de vraag op opgelost zetten.

Groet!

Ik heb een vermoeden dat je een probleem hebt rond "lifetime of variables" :confused:
Dit was ook de reden van je eerste probleem; je wou een variabel gebruiken van een form die reeds gesloten was, dan verdwijnt ook die variabel!
Hier juist hetzelfde, je wil de "Cancel" knop gebruiken wanneer je de form gewist hebt, 't ja dan is die Cancel knop ook weg natuurlijk.
Door een variabele te maken op het hoogste niveau, je "KiesDatum" routine, en die dan nog Public maken ook kunnen alle onderliggende routines wel aan die variebele die pas verdwijnt als de "KiesDatum" routine volledig afgewerkt is.

Normaal plaats ik dergelijke variabelen in een Class module, maar dat is geen must.

Het zit er dik in dat het morgen niet werkt in je applicatie omdat je nog met dergelijke issues zit in je totale code :(
Wait & see ... ... ...

Nu het werkt allemaal perfect. Inderdaad was het goed opletten in mijn applicatie, maar het is gelukt, het werkt exact zoals het moet.
Veel dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan