Gekraak op boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Op mijn werk heb ik twee geluidsboxjes op de pc aangesloten. Een half jaar geleden kraakten die regelmatig (± elke seconde een tsjirp als van een krekel), ik heb ze toen een tijd maar niet gebruikt, maar opeens was het probleem verdwenen.

Vandaag is het er weer. Ik heb andere boxjes geprobeerd, maar die hebben het zelfde. Sterker nog, ook als de boxjes niet op de pc aangesloten zijn kraken ze. Herkent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?
Ik heb de apparatuur in de buurt al eens ontkoppeld, dat helpt ook niet, en ook de boxjes met een verlengsnoer stroom uit een andere kamer laten halen: ook dan het geluid alsof er een kras op de plaat zit (zonder dat er muziek op staat).

Bedankt alvast voor je antwoord,

Ingmar

Is er toevallig sterke straling in de buurt? Het kan zijn dat er een soort gezoem komt als je een gsm dicht bij de boksen houdt of belt. Of dit bij jou het geval is weet ik niet.

Nee, want zoals gezegd hebben andere boxjes hetzelfde verschijnsel.

Dan denk ik toch dat het aan straling ligt. Zitten jullie bij een zendmast in de buurt? Wifi netwerk? Andere mogelijke bronnen van straling? Of het daar aan ligt weet ik niet, maar het zou wel een verklaring kunnen zijn.

Sterker nog, ook als de boxjes niet op de pc aangesloten zijn kraken ze.

Je bedoelt dus dat de boxen zelfs kraken als ze niet aangesloten zijn:rolleyes: ?Daar heb ik nog nooit van gehoord.Maar goed, als ik t zo lees denk ik dat je volume te hard staat van de geluidskaart. Dat je dus de geluidskaart overbelast hebt(opgeblazen min of meer), en denk dat het dan beter moet zijn als je het volume in de comp zachter zet en de boxen harder....

groeten peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan