• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geld bedrag opdelen in munt soort.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakob40

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2013
Berichten
10
Ik zit met de vraag of het mogelijk is dat je een geld bedrag kunt opdelen in soort papier geld en munt soort.

Ik ben begonnen met een bestand maar ik ben een beginner en kom niet verder.
De bedoeling is dat ik weet wat ik uit moet betalen aan de personen die hebben mee gespaard zie voor beeld.Bekijk bijlage Geld bedrag opdelen in munt soort..xlsx

BVD Jakob.
 
In dit bestand is dat toegepast, pluis dat eens uit.
 

Bijlagen

  • Biljettenverdeler(1).xls
    169 KB · Weergaven: 62
Op zicht werkt dat van jou maar ik moet dat voor meerder bedragen hebben en in jou verhaal ga je steeds van een bedrag uit.
Ik ben nu een an ander aan het proberen maar dat wordt een lang verhaal omdat ik voor iedere bedrag nu extra regels moet maken.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Geld bedrag opdelen in munt soort..xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 28
Het werkt niet enkel op zicht.!!

Alle formules staan er toch in om per regel(bedrag) te werken.
 
De laatste oplossing werkt alleen heb ik ook af en toe een negatieve getal -20 staan deze mag hij niet meetellen in de uit betaling.
Hoe kan ik dat oplossen.
 
Verklaar je eens nader Jakob.
Plaats ook eens leestekens in je zinnen.
 
Gebaseerd op het voorbeeld van HSV hierbij een uitwerking met matrixformules (ingeven met Ctrl+Shif+Enter). Het blijkt dat Excel bij de berekening af en toe in de fout gaat. Daarom was het noodzakelijk om ook de functie afronden toe te voegen. Deze fout treedt ook op in het voorbeeld van HSV. Bijvoorbeeld bij een bedrag van 707.03 wordt de laatste cent niet weergegeven (zie bijlage).
 

Bijlagen

  • Geld bedrag opdelen in munt soort..xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 34
Ik heb even een voorbeeld gemaakt met een bedrag -20 dat hij een biljet van 20 aan geeft -1
Dat is niet nodig en ook niet gewenst de bedrag -20 wordt van een ander bestand overgenomen.
dus dat hoeft niet worden uitbetaald.
Verder zit er nog een klein foutje in de formule als ik de bedrag 188,89 dan gaat een 1 cent verloren en bij 89,89 en 1189,89 niet.

Zie bijlage Bekijk bijlage Geld bedrag opdelen in munt soort 2..xlsx
 
Jakob,
dit is wellicht niet de elegantste oplossing.
 

Bijlagen

  • Kopie van Geld bedrag opdelen in munt soort..xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 16
Klopt @rebmog,
Daar kwam ik ook achter.

Het afronden had ik ook al toegevoegd, maar hier nog niet geplaatst.
Mooie matrixformule van je, ik zat er aan te denken om mijn formule om te gooien, maar moest in de tuin (ook dacht ik...., ach het werkt).
 

Bijlagen

  • Geld bedrag opdelen in munt soort 3.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Bedankt jongens het werkt mooi.
Heb nog wel meer vragen maar ik kijk of dat ook al niet op de Forum staat .

THNX
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan