Gele uitroeptekens bij m'n cd/dvd-roms

Status
Niet open voor verdere reacties.

droersch

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Hallo,

opeens doen m'n cd-rom en dvd-brander het niet meer. Ze staan er niet meer tussen bij Deze computer. Ik heb niks veranderd.
Bij Apparaatbeheer staan er van die gele uitroeptekens bij de apparaten. Als ik op Eigenschappen klik staat er:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)

Waar ligt dit aan? Ik heb de apparaten al een keer verwijderd en opnieuw opgestart maar dan blijft het probleem hetzelfde.

Dat is een bekend probleem, waar het volgende meestal de oplossing voor is:

Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> intypen regedit -> OK).

Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Kijk of bij die sleutel de waarde LowerFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk of bij diezelfde sleutel de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.

Sluit de register-editor af.

Start de pc opnieuw op.

Kijk of de cd-rom en dvd-brander er dan weer zijn.

PS: het is verstandig om eerst even een back-up van het register te maken: http://www.breekpunt.nl/artikel.asp?Artikel=614&art=Yes

Mooi man, dat was inderdaad de oorzaak van het probleem. Hoe kan zoiets? Komt dat door spyware of zo?

en een tip: die tip om het register vantevoren te backuppen volgende keer misschien boven aan het bericht zetten. Ik had die waarden al verwijderd en toen las ik het pas :D :D :D

Harstikke bedankt! :thumb:

Geplaatst door droersch
Mooi man, dat was inderdaad de oorzaak van het probleem. Hoe kan zoiets? Komt dat door spyware of zo?

Nee, dat komt niet door spyware. Het heeft waarschijnlijk te maken met het verwijderen of wijzigen van programma's die met het lezen en/of branden van cd's/dvd's te maken hebben. Bij mij deed dit probleem zich voor na het verwijderen van CloneCD. Het gebeurt ook vaak na het verwijderen van Easy CD Creator. Wat precies de oorzaken kunnen zijn is nog niet duidelijk, maar het heeft te maken met programma's voor het lezen/branden van cd's.

Geplaatst door droersch
en een tip: die tip om het register vantevoren te backuppen volgende keer misschien boven aan het bericht zetten. Ik had die waarden al verwijderd en toen las ik het pas :D :D :D

Ik ga ervan uit dat mensen eerst het volledige bericht lezen alvorens tot uitvoering van de tips over te gaan.:D

Geplaatst door droersch
Harstikke bedankt! :thumb:

Graag gedaan.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan