gele vraagteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick1003

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2003
ik heb hijack this geinstalleerd nu is mijn vraag als ik hijack laat scannen wat moet ik dan weggooien om van dat vervelende gele vraagteken af te komen ik heb adawere en spybot laten updaten en laten scannen ik hoop echt dat jullie me kunnen vertellen waar het probleem licht

Waar krijg je een geel vraagteken?

Anders moet je je hijack log hier plaatsen! :)

Het kan hier ook de variant Startportal zijn,kosten voor modem en ISDN gebruikers €0,80 p/minuut
Ik had hem vorige week nog op mijn pc
Dus een log is wel verstandig,dit zal hij vermoedelijk vinden
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start
Page=file:///C:/Program%20Files/Startportal/Portal/portal.html

HKCU\Software\Microsoft\Internet
Explorer\Main,Startpagina=file:///C:/Program%20Files/Startportal/Portal/portal.html

HKLM\..\Run: [Diskstart] C:\WINDOWS\SYSTEM\CODE.EXE

Het gaat vooral om c:\windows\system\code.exe
deze nestelt zich niet alleen in het systeem maar zet in Software ook een Switch
Als je hier op klikt wordt je doorgelinkt naar
http.//80.69.160.77/uninstall/done
Dit is hetzelfde bedrijf wat ook MS-Connect op de "markt"brengt
Hijack This "ziet" dus niet alles!
Spybot S&D ziet alleen Trackingsporen (moet je wel alles aangevinkt hebben bij bestandsinstellingen)
Ad-aware ziet linken naar MS-Connect

C:\WINDOWS\SYSTEM\CODE.EXE heb ik met een Register cleaner kunnen verwijderen in MSCONFIG

Mijn pc is nu weer schoon(hoop ik)

Laatst bewerkt:
ja klopt het is starportal maar kan ik die op de wijze zoals jij beschrijft weghalen en een ander vraagje is wat bedoel je met log?

ik heb een bijlage bijgevoegd hier op deze pagina hij zegt dat hij verstuurd is maar ik kan hem nergens terug vind kan mij iemand vertellen hoe dit in zijn werk gaat

Als je een HT log hebt gemaakt,ga je opzoek naar die items die ik in mijn andere topic heb beschreven
vink deze items aan en Fix die
Ga via Start>Uitvoeren>Msconfig >Opstarten en haal het vinkje bij Deskstart weg
Ga via Configuratiescherm>Software op zoek naar
Switch(er kan nog iets voorstaan)verwijder deze
Als dit allemaal is gebeurd ga dan opzoek via START>Zoeken naar code.exe en startportal verwijder deze met rechtermuisklik
Draai daarna Ad-aware nog een keer,als deze wat van MS-Connect vind deleten.
Bij Spybot S&D in Advanced Mode via Instellingen>Bestandsinstellingen de laatste 3 items aanvinken dan een scan uitvoeren
Als hij van zowel van Startportal als Code.exe wat vind alleen die aanvinken en laten repareren
Er komt nu een schermpje tevoorschijn met de vraag wat je wil negeren of deleten Delete!
Nadien de vinkjes weer weghalen (laatste 3)

Suc6

vraagteken is weg heel hartelijk dank hiervoor maar ik heb nu alleen switch bij software verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan