gele vraagtekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

locita

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
hallo:)

Ik heb mijn laptop leeggehaald maar nu doet mijn dvd cd brander lezer het niet meer. cd roms leest hij wel.
Hij krijgt geen audio apparaat door en als ik kijk bij eigenschappen van cd dvd speler dan is die correct aangesloten .
Nou krijg ik door dat stuurprogramma s missen van volgende :
PCI modem
multimedia-audiocontroller
en videocontroller vga compatibel

Ik heb een laptop van het merk maxdata.
Mischien kan iemand mij helpen want kan niets vinden wat ik nodig heb :confused::confused::confused:
xbianca

Je zal je drivers moeten installeren, beginnende met je Chipset driver en vervolgens de drivers voor audio, video en dergelijke.

Staan op de driver cd die je eventueel gekregen hebt bij de laptop of je haalt ze op de site van de fabrikant van de laptop.

re-

daar word k ook niet echt wijs van.
Heb al gezocht naar website van maxdata , heb daar iets te weinig verstand van mischien . Heb dus de cd niet meer van deze laptop.helaas.
:shocked:

Dan zal je het merk en type van de laptop moeten geven, zonder type word het zoeken lastig.

Alles waar een vraagteken bij staat. Dus als je nog geen enkele driver hebt geinstalleerd, alle drivers.

en hoe kom ik erachter welke type laptop ik heb , zie op laptop niet s meer staan als maxdata.
of gaat het om het serie nr?

en heb dus bij drie bovenstaande in eerste bericht . een vraagteken staan ,

Laatst bewerkt door een moderator:
Is het een laptop afkomstig uit Duitsland?

Want daar vind ik de website, maar mijn duits is niet al te best helaas.

Meestal staat het type onderop de laptop.

haha ja volgens mij duits ja en mijn duits , is ook niet geweldig , en type is volgens mij eco 3200 x

en als ik dus op site van maxdata bent ,dan zoek ik dus driver voor pci modem. dan doe ik bv pci modem stuurprogramma in zoekmachine typen ?
sorry maar heb niet zo veel verstand van , ben bang het verkeerde te doen.

het type is misch maxdata nb mx eco 3200 x combo 2.4

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn duits is echt zo bagger dat ik niets van die site kan bakken helaas.

Misschien iemand anders die je daar mee op weg kan helpen?

Zover ik begrijp stelt maxdata de drivers alleen via FTP beschikbaar.

Voor win XP zijn ze hier te vinden.

Download alle drivers (Audio, LAN, Modem, VGA en van others de chipset en touchpad drivers)
Klik op de link en kies voor opslaan. Klik op To parent directory om steeds weer terug te gaan naar de drivers lijst.

Installeer eerst de chipset en touchpad drivers en start opnieuw op, installeer dan de andere drivers.
Start zonodig opnieuw op (iig na de vga drivers)

mvg leo

Heel erg bedankt , het is bijna gelukt allemaal
Heb alle drivers gedownload. en geluid doet het . alleen mijn dvd speler werkt nog niet helemaal
heb dvd decoder gedownload K-lite codec en hij pakt nu dvd want zie k hoofdstukken staan in media player.
Maar krijg dan het volgende bericht
Kan geen dvd-video afspelen. U moet mogelijk de beeldscherminstellingen aanpassen. Open het onderdeel Beeldscherminstellingen in Configuratiescherm en wijzig de schermresolutie en instellingen voor kleurkwaliteit.

Heb daar iets aan veranderd maar dan pakt hij nog steeds niet dvd .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan