• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

=gelijk formule in excel (uitkomsten van formules vergelijken)

Status
Niet open voor verdere reacties.

vinemaster

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Bekijk bijlage Verdeling tool.xls

Als dit bericht nog ergens staat mijn excuus, de website liep vast en mijn bericht was weg.

Ik wil 2 cellen met formules vergelijken waarbij de uitkomsten hetzelfde zijn, maar de formules afwijken.
Het lijkt erop dat excel mijn formules wil vergelijken ipv de uitkomsten, want de melding Onwaar blijft komen.

In de bijlage staat mijn sheet, ter verduidelijking.

Alvast bedankt!!

Hallo,

De vraag gaat waarschijnlijk over de formule in cel C19, dit is mij niet helemaal duidelijk.

Het klopt dat deze als resultaat Onwaar geeft.
Hij vergelijkt cel A3 met cel A7
Cel A3 heeft als celeigenschap Tekst
Cel A7 heeft een aangepast opmaak. Als je middels de formule lengte(A3) ,geeft als resultaat 8, vergelijkt met lengte(A7), resultaat is 5, dan zal duidelijk zijn dat de inhoud van deze cellen niet hetzelfde is.
Door de aangepaste celeigenschappen lijken zij wel op elkaar.

Gerard,
Bedankt voor je reactie.

Alleen is dit helaas de oorzaak en niet de oplossing.:)
Mijn vraag is dus eigenlijk:

Hoe kan ik A3 en A7 veranderen, zodat ze bij dezelfde uitkomst ook dezelfde waarde geven.
Ik wil uiteindelijk weten of het getal in Z3 '20130906' hetzelfde is als wat excel herkent als 'morgen'.

Probeer eens met de volgende formule in C19:
Code:
=GELIJK(DATUMWAARDE(RECHTS(A3;2)&"-"&DEEL(A3;5;2)&"-"&LINKS(A3;4));A7)

vinemaster,

als je cursor in C19 staat, klik dan eens op "Invoegen" in de menubalk en kies de optie "Funktie"
Excel toont je dan wat er in A3 en in A7 staat en dat is NIET hetzelfde.
Als je A7 vervangt dooe TEKST(A7;"jjjjmmdd") dan herkent Excel wel dat er dezelfde dingen staan.

in C19 staat dan
Code:
=GELIJK(A3;TEKST(A7;"jjjjmmdd"))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan