gelijk naar bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jarrin

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2006
ik heb geen idee waar ik het moet plaatsen dus probeer ik het hier hier maar..:o
als je aanmeld moet je eerst op je naam drukken, heeft iemand enig idee hoe je dit kan voor komen. dus dat de computer gelijk naar het bureaublad gaat?

Jarrin zei:
ik heb geen idee waar ik het moet plaatsen dus probeer ik het hier hier maar..:o
als je aanmeld moet je eerst op je naam drukken, heeft iemand enig idee hoe je dit kan voor komen. dus dat de computer gelijk naar het bureaublad gaat?
Heb je toevallig wachtwoord ingesteld.? Anders moet je dit wegdoen.

nieuw tekstdocument aanmaken en dit er in plakken

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"ASPNET"=dword:00000000

opslaan als ASPNET.REG niet .txt dus kiezen voor "alle bestanden" dubbelklikken erop en toevoegen accepteren

EDIT : - zo vermijd je dat de .NET framework niet meer werkt - door het wissen van die account; soms helpt de SP1 update van datzelfde framework ook dit probleem ... maar die aspnet waarde in het register is dus gewoon door MS vergeten !! (dit verwijdert niet, maar verbergt em gewoon ... wat ie dus zou moetten zijn !)

Automatisch inloggen

Ik gebruik de Engelse versie van XP: Ga via Start naar Control Panel, kies "User Accounts" en kies "Change the way users log on or off". Zet hier het vinkje uit bij "Use the welcome screen".

heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg je het oude aanmeldscherm van de vorige windows versies

Ga eens naar configuratiescherm, gebruikersaccountbeheer, en schakel het account van .NET Framework uit.

Daar kun je ook weer aangeven dat je niet dat klassieke welkomsscherm wil hebben, "het welkomsscherm gebruiken" aanvinken.

Of control userpasswords2 in het run/uitvoeren venster inkloppen en bij geavanceerd het vakje uitvinken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan