• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gelijke datum met tijdnotatie zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
444
Ik heb een bestand met toegangspassen.
150 kolommen en 570 rijen.

Nu staat er in een kolom een datum tijd notatie
1-4-2015 18:59:40
2-4-2015 22:48:48
10-4-2015 19:43:12
16-4-2015 21:43:22

21-4-2015 17:27:04
22-4-2015 15:22:32
22-4-2015 21:58:50
23-4-2015 19:06:58
26-4-2015 9:31:32

Nu blijkt dat er meerdere passen tegelijk gescand worden dus komen er dubbele betalingen.
Er zit slechts een paar seconden verschil in de notering bijv. 4-4-2015 16:29:00 en 4-4-2015 16:29:12

Dus ik moet de gelijke notatie van datum uren en minuten (zonder seconden ) eruit zien te halen , een takkewerk als ik iedere tijd handmatig per stuk moet gaan controleren met de optie zoeken.

Is daar een mogelijkheid voor of vraag ik nu het waanzinnige??
 
Splits de datum en tijd.

Daarmee kan je toch uw opzoekingen verrichten.
 
De secondes neutraliseren kan bijvoorbeeld zo:
Code:
=TIJD(UUR($A1);MINUUT($A1);0)
Deze uitkomsten vergelijken om de dubbele waardes te vinden.
 
Hoe kan ik dat dan zoeken?
bijv.
16-4-2015 21:43:22
Ik moet dan alle kolommen en rijden doorzoeken naar 16-4-2015 21:43 of die nog een keer voorkomt. En dat voor alle noteringen.
En dat moet ik doen voor alle notaties van 15 kolommen en 600 rijen of daar ergens gelijke waarden in voorkomen.

Ik ga even een voorbeeld bestand maken.
 
Laatst bewerkt:
Post dan eens een voorbeeld bestand met jou uitleg, dit zal dan jou wensen verduidelijken.
 
Is dit wat?
Bekijk bijlage gelijjke datum met tijdnotatie zoeken.xlsx

Edit:
Hulpkolom toevoegen met formule:
Code:
=AFRONDEN.N.VEELVOUD(A1;1/1440)
Dan dubbele waarden zoeken met voorwaardelijke opmaak.

Ter info: 1/1440 in de formule houdt het aantal minuten in wat in een dag zit aangezien 1 gelijk is aan 1 dag in de tijdsnotatie.
 
Laatst bewerkt:
zoeken

Bekijk bijlage help1.xlsxBekijk bijlage help1.xlsx

Gelukt Dit is een stukje met maar 2 passen De 5040 en de 4112
Ik heb van deze handmatig de data op gelijke hoogte gezet.
Maar nu moet ik dat van 12 passen tegelijk doen over een heel jaar..... veel werk.
Dus daarvoor zoek ik een optie om de dubbele eruit te filteren.
Dus een datum tijd komt in een kolom voor en misschien ook in de kolom van één van de andere passen.
 
Laatst bewerkt:
Nu staat er in een kolom een datum tijd notatie
ik kan waarschijnlijk niet goed tellen. ik zie in voorbeeld 4 kolommen met datum en tijd.:d
dus graag wat verdere uitleg
over welke gelijke tijden heb je het dan?
waarvoor staat rood en groen?
hebben de lege rijen en die zwarte lijn een bedoeling?
 
Laatst bewerkt:
Dit bestand heb ik al wat bewerkt. Ik heb de datums van de twee passen op dezelfde rij gezet. En vervolgens rood en groen gekleurd om aan te geven dat het een dubbele scan betreft op twee passen met rood de foute en groen de goede pas.
Er staan per pas een inrijtijd en een uitrijtijd. Soms pakt de scanner hem niet goed en dan komt op de factuur een datum-tijd te staan > 1-1-2000 0-0-0000
Ik ben nu niet thuis ik ga later het hele bestand posten, of een gedeelte als het te groot is.
Het gaat totaal om 15 passen met van iedere pas in- en uitrijtijden.
Omdat er soms met meerdere passen in één auto is gereden zijn er bij één in- en uitrijtijd meerdere passen tegelijk gescand en daardoor ook gefactureerd.
Hardstikke leuk als je niks te doen hebt om dat te gaan uitzoeken.
Vanavond of morgen stuur ik het bestand. Eerst ff werken. Bedankt alvast voor het meedenken.
 
We hebben hier geen nood aan het volledige bestand. Als het maar representatief is en het probleem zich stelt.
 
zoeken

Heel dom. Ik zit over de oplossing heen te kijken. Door op datum en tijd te sorteren met alle passen kan ik snel de dubbele eruit halen.
Dus probleem opgelost. Ik maakte het moeilijk door eerst alle passen los te sorteren.
Sorry. iedereen bedankt voor de moeite.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan