• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gelijke waarden sorteren mbv referentie tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinedje

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hoi,

In opvolging van mijn vraag in dit draadje.

Heb ik (de bovenste helft) van het Excel sheet in de bijlage gedownload.
- Met dank aan de de website van Wigi

Dus ik ben in de onderste helft aan de slag te gaan met het om te zetten naar mijn toepassing.

Hierin zie je een Algemene score tabel en daaronder een Referentie tabel.
Als de Algemene score gelijk is dient de referentie tabel om de positie in de totale uitslag te bepalen. (Het verwachtingspatroon is een handmatige invoer om de formules te controleren).

Nu heb ik het werkend gekregen maar niet helemaal zoals het voorbeeld is.
Mijn vragen:

In Cel A19 staat deze formule:
Code:
=LARGE($A$7:$A$11,ROW(A1))
Er wordt hier verwezen naar de lege cel A1 (en de cel daaronder naar A2, etc etc)
Wat is de reden van deze verwijzing? En moet deze cel idd leeg zijn?
Wat als er wel wat in staat (A22 kijkt naar A4)? Wat heeft dat voor invloed?
De Totale Tabel komt straks bij mijn vrij hoog, en dan zullen A1, A2 en A3 nog wel leeg zijn, maar daarna komen de waarden van de tabel. Maakt dat wat uit? Of kan ik dan beter naar lege cellen onder de tabel verwijzen? Of alles naar A1 laten verwijzen?

In Cel B19 staat deze formule:
Code:
=VLOOKUP($A19,data,COLUMN(B1),FALSE)
Hoe definieer je de waarde “data” en wat doet het deel COLUMN(B1)?

In de waarde in de Algemene Tabel en Referentie Tabel gelijk zijn, zou ik een gelijke coeefficient berekening verwachten, echter hier zit steeds een duizendste tussen.
Waar komt dit vandaan?

En dan als laatste nog dit.
Het voorbeeld en mijn probeersel zijn gebaseerd op 5 & 6 ploegen. Waar ik aan werk kunnen 30 ploegen aan meedoen.
Zijn er dan nog aandachtspuntjes waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor jullie tijd en antwoorden, terwijl ik de oefening in de praktijk ga brengen.

Gr,
Edwin

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan