gelijksoortige knoppen gegroeppeerd weergeven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin01

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
ik vind de functie in "Rechtemuistoets op taakbalk > Eigenschappen" die aan word gegeven als "gelijksoortige knoppen gegroeppeerd weergeven" een hele vooruitgang in XP... maar ja

bij mij werkt het NOOIT...

Ik zie vaak dat andere mensen dit gebruiken, en als ik vraag hoe ze dat voor elkaar krijgen... "aah, dat was standaard al zo..."

en dat klopt... :confused: bij mij staat dat vinkje standaard ook aan ... maar o die nou aan of uit staat... Bijbvoordbeeld: 2 Internet Explorers worden gewoon gescheiden weergegeven in de taakbalk...

Wie weet hoe ik dit wel moet doen als XP niet naar mij luisterd??? :mad: :D

Ik zie 2 gescheiden vensters weergegeven in de Taakbalk en daarbij staat 'gelijksoortige knoppen gegroeppeerd weergeven' uitgevinkt en een vinkje bij Taakbalk vergrendelen.

ja, bij mij staat ie helemaal "logisch" goed ingesteld, maar XP geeft ze nog steeds gescheiden weer :confused:

Ik denk dat de knoppen pas gegroepeerd worden als de taakbalk helemaal vol is, bij mij is dat althans toch zo.

Greetzz

Steveson

nee, bij mij is dat ook het geval...

maar bij de mensen waarbij ik het zie word een tweede (bijvoorbeeld) internet explorer meteen in zo'n rijtje gezet.

Het ligt ook niet aan de soort computer denk ik, want iedere pc die ik met XP installeer heeft deze optie niet... :S

Heeft iemand het zelfde meegemaakt, of heeft iemand een oplossing??

met tweakui kan je dit voor elkaar krijgen. In het linkermenu 'Taskbar and Start menu' selecteren, dan 'grouping' selecteren en daar het derde keuzerondje aanvinken nl. Group any application with at least ... windows. Bij ... kan je dan kiezen vanaf hoeveel geopende vensters hij moet groeperen.

Greetzzz

Steveson

TweakUI haal je door hier te klikken.

En dan dus dit: (ff een screenshot)
TweakUI-Taskb-Grouping.gif

James:)

tja zo is 't natuurlijk veel duidelijker uitgelegd. Hoe krijg je zo een screenshot van alleen dat venster en hoe plaats je dat. Moet dat gerezised worden?

Steveson

1. Download een progje als Hoversnap , dan hoef je niet met de print screen en paint en toestanden te werken.
2. Plaats de exe en de dll samen in een mapje. Dubbelklik de exe. Je krijgt een extra icoon naast de klok. Duw daar met rechts op en neem configure.
Dus onthoud:
- voor heel het scherm, op de printscreen-toets duwen.
- voor het actieve venster alleen, alt+printscreen
- voor een eigen selectie (zoals ik deed) control+printscreen, en dan krijg je een kruisje waarmee je een selectie kan maken, vanaf je loslaat, wordt dat deel een foto'tje.

Stel bij configure eerst de naam in, de map waar je ze wil hebben, en het formaat (ik neem altijd gif voor dergelijke dingen) Dan duw je op hide. En dan moet je dus op control+printscreen duwen en selecteren.

Daarna zijn er 2 mogelijkheden:
2a) je zet het bestand als bijlage bij een van je berichten. Je post het, klikt met rechts op de bijlage. Kopieer de link naar het plakbord. Duw op aanpassen, en zet die link tussen img-tags onder je bericht.

2b) Je maakt een account aan bij een service zoals PhotoBucket, waar je op heel simpele manier je foto'tjes naar hun server kunt uploaden. Je krijgt dan de linkjes kant en klaar voorgeschoteld. Neem dan het linkje met de IMG-tags en kopieer het naar je bericht.

En dat allemaal op 5 minuten he! LOL:p

James:)

zo dan
attachment.php

Bijlagen

• capture.gif
    capture.gif
    2 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug