• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gelinkt selectievakje met een cel kunnen 'door trekken' naar onder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2015
Hallo,

Ik heb een ambetant probleem met selectievakjes die ik steeds opnieuw moet linken aan een cel.

De cel die gelinkt is geeft 'WAAR' of 'ONWAAR'. Alle selectievakjes komen onder elkaar te staan net zoals de cel die gelinkt wordt met elk vakje. Nu is mijn vraag hoe ik ervoor kan zorgen dat ik zonder problemen de cel naar beneden kan trekken met het selectievakje in waarbij de gelinkte cel ook 1 naar beneden gaat, dus samen met het vakje.

kortom hoe kopieer ik selectievakjes, zodat ook de verwijzing mee wijzigt?

Het zou mij enorm veel helpen omdat er anders 2500 aparte links gemaakt moeten worden.. :confused:

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Zet de selectievakjes op hun plek en draai daarna deze macro:
Code:
Sub LinkCheckBoxes()
    Dim chk As CheckBox
    Dim lCol As Long
    lCol = 2 'Aantal kolommen rechts van de checkbox

For Each chk In ActiveSheet.CheckBoxes
       With chk
          .LinkedCell = _
             .TopLeftCell.Offset(0, lCol).Address
       End With
    Next chk
End Sub

Die zorgt er dan voor dat de cel die 2 kolommen rechts van het selectievakje staat aan dat selectievakje wordt gelinkt.
En dat uiteraard voor alle selectievakjes. En je kan het net zo vaak herhalen als je maar wil.

Laatst bewerkt:
Edmoor, heel fel bedankt :)

Na wat zoeken is het gelukt!! Je hebt mij zonet enkele dagen werk bespaard :)

Graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan