Gelinkte comboxen werken nier goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Honky

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2007
Ok ik ben dus bezig met een redelijk simpele database maar ik blijk wat roestig in Access.
De bedoeling is als volgt
De producten zijn verdeeld in 2 categorien, laten we deze zwart en wit noemen. Bij elk product staat in de tabel product tot welke categorie deze hoort (in een kolom genaamd productkant)
Nu wil ik op een formulier dat men eerst met een combobox zwart of wit kan selecteren en op basis daarvan een product kan selecteren waarna de resterende gegevens (prijs, grootte) ed worden ingevuld.
Hiervoor heb ik de volgende code gevonden:

Me.Products.RowSource = "SELECT ProductName FROM" & _
" Products WHERE CategoryID = " & Me.Categories & _
" ORDER BY ProductName"
Me.Products = Me.Products.ItemData(0)

Uiteraard heb ik deze aangepast aan mijn database qua naamgeving ed maar als ik deze wil gebruiken verschijnt in het eerste box de primaire sleutel van de tabel product (productnummer) en dus niet de productkant. Daarnaast wordt er om een parameter gevraagd?
Hoe maak ik de database duidelijk dat ik eerst op productkant wil selecteren en vervolgens op productnaam?

Als je je combobox voor productnaam disabled en deze enabled op het moment dat de combobox voor productkant gevuld is, kan het niet meer misgaan. Gebruik hiervoor de OnChange event van de productkant combobox.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan