• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gelinkte dropdownlists met lange kolomnamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbifreak

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2014
Berichten
12
Ik heb volgend probleem:

Ik heb 3 kolommen met een aantal mogelijkheden. Nu wil ik 2 dropdownlijsten maken waar je bij de eerste lijst de mogelijkheden te zien krijgt (zijnde de titels van de 3 kolommen) en de tweede dropdownlijst zou de de opties moeten tonen afhankelijk van de eerste keuze.

Het lukt mij alvast indien de titels van de kolommen uit 1 woord bestaan: eerste dropdownlijst wordt gemaakt met de titels van de kolommen een naam te geven, daarna geef je iedere kolom een aparte naam. Via datavalidatie geef je dan in =indirect(...) enz.

Het probleem is echter, de titels van mijn kolommen bestaan uit meer dan 1 woord en dit geeft een foutmelding als ik de kolommen namen wil geven. Heeft hier iemand een oplossing voor? Een oplossing zou zijn de namen van de kolommen uit 1 woord te laten bestaan maar dat is geen optie voor mij.

Ik heb een voorbeeld toegevoegd, in het eerste tabblad staan de lists en in het tweede zouden de dropdownlijsten moeten komen.

Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 23
Op deze manier lukt het wel
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(jp).xls
    28 KB · Weergaven: 23
En indien je niets wil wijzigen in je titels ,kan het met deze oplossing.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(jp2).xls
    28 KB · Weergaven: 37
Sorry voor de dubbelpost, maar heb nog 1 vraag voor JeanPaul28. Valbox1 heb ik gevonden, maar zou je me kunnen zeggen welke cellen of gebied Valbox2 zijn? Dit zouden de gegevens moeten zijn voor de tweede dropdownlist.
 
Voor valbox2 is er niet iets gedefineerd ofzo? Excel weet automatisch wat te doen met valbox2 :)?
 
Valbox2 is een naambereik, hierin staat deze formule " =INDIRECT(VERT.ZOEKEN(Lists!$B$5;Dropdowns!$G$1:$H$3;2;0))" deze zorgt voor de validatie van Box2
 
Schitterend, het is mij gelukt :). Heel erg bedankt nogmaals!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan