Gelockte harde schijf unlocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bryanwilms

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
goedendag allen,

heb een netbook van een vriend hier liggen en daar is het volgende mis mee:

-op een gegeven moment is er iets gebeurd wat ervoor gezorgd heeft dat er passwords op de bios en op de harddisk zijn gekomen

het volgende heb ik geprobeerd :

-bios reset (cmos batterijtje eruit enzovoort)
-in de bios gekomen en een zooitje wachtwoorden die het zouden kunnen zijn (volgens vriend) geprobeerd.

helaas moet je na 5x een wachtwoord proberen opnieuw rebooten en dat gaat natuurlijk tergend langzaam.

nu las ik ergens dat je op een manier je harde schijf kunt resetten maar daarbij ben je dan wel je data kwijt (data mag weg)

heeft iemand suggesties hoe ik dit het beste kan oplossen

alvast super bedankt

Laatst bewerkt:
Beter dat je er ook bij vermeldt welk merk + type netbook het hier over gaat. Als iemand 'hack-tools' kent dan moet die die informatie wel weten.

PS: Als het een Dell is (vermeld ook type), dan kan ik misschien wat doen. Je moet dan het serienummer van de harde schijf én het service-tag van de laptop vermelden.

Tijs.

bedankt voor de antwoorden zover!

het gaat om een asus eee pc, en er zit een seagate harddiskje in.
heb hem op het moment niet hier voor de serienummers.
btw ik heb de bios al vrijgemaakt van wachtwoorden, dat wist ik uit eigen ervaring wel te vinden :P
het volgende was het plan van ons: we kopen een nieuw harddiskje en vervangen de oude, zo zou in theorie de lock verwijderd moeten zijn. zodra ik dat gedaan heb heb ik de oude harddisk om mee te klooien. dan laat ik wel van me horen waar ik achter kom en dergelijke!

Alvast ontzettend bedankt

Bryan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan