Geluid afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Pasja, maar als je het begin van deze topic leest dan heeft hij al geprobeerd met de drivers.
Hoewel ik dat bijna nooit zeg: ik zou deze PC echt formatteren nu. E.a eerst opslaan, zoals: favorieten, documenten, adressen uit Outlook en wat men wil bewaren en vervolgens de PC echt leeg pompen. Ik ben geen liefhebber van dit, het is veel werk maar toch.
Hoeveel vrije ruimte zit nu nog op de PC?
Het is geen ‘snelle jonge’ met de 450 MHz, de gebruikte kaart werkt niet optimaal met de nieuwe DirectX, etc, etc
 
klopt, (begin topic), ik vraag mij alleen af of bij de verwijderactie die keer ook de :

audiocodecs,
legacy audio stuurprogramma's,
mediabeheerapparaten en het
unimodem half duplexapparaat

zijn verwijderd ?

Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik bij een soundprobleem idd. ook op enig moment mijn geluidskaart (en dus de bijbehorende drivers) verwijder, maar dat ik de standaard Windows software die betrekking heeft op het geluid, niet direct meeneem in die "actie".
 
Dat begrijp ik. Maar in zijn geval ik zou de boel nu echt formatteren en vervolgens Windows enz. weer erop. Als je dat foutrapport leest dan is de boel al 1x gecrasht. Bovendien nu blijft men klooien. Dan doet hij het even goed, dan weer niet.
En al dat DEMO spul is ook niet alles. Meestal zitten de demo’s nokvol van rommel, ze veranderen de instellingen van je PC, etc, etc.
Het probleem is ook vaak dat men niet alles goed leest bij installatie van een Demo. Het is makkelijk om steeds op OK te klikken.
Ik heb dozen vol van demo Cd’s weggegooid. Niets anders dan ellende, vooral als je PC op autostart van de CD staat. Voordat je iets kan doen zit je PC vol van…
 
ja oke,

Ik ben persoonlijk nogal "huiverig" voor een format. Niet omdat ik voor de format ZELF bang ben, maar de gigantische gevolgen voor mijn inmiddels bijna 2 jaar oude systeem. Ik heb in de 22 maanden van het bestaan van de machine zo'n gigantsiche hoeveelheid updates geinstalleerd, dat het mij uren en uren zou kosten om de machine weer in dezelfde staat te krijgen als waarin die NU verkeert.

.............. en omdat vraagsteller uitsluitend een geluidsprobleem heeft, vraag ik mij af of een format niet een al te ingrijpend middel is voor dat ene probleem (hoe irrititant dat probleem ook is, het is slechts het geluid wat niet meer functioneert).

Maar goed, heb je als gebruiker "slechts" een gamemachine met weinig andere software, dan is een nice and clean format altijd aan te bevelen. Echter, ook voor de gamer kan een format verstrekkende gevolgen hebben, want lang niet bij alle games kan een "veilig gestelde" map met saves, later "zomaar" worden teruggeplaatst. Het opnieuw geinstalleerde spel herkent dan die saves map niet meer en als je een diehard gamer bent, dan denk ik dat er wel enige g*dv*rd*mm* zullen klinken..................... :D :D :D
 
Kan ik misschien niet alleen directx opnieuw (of een andere versie) installeren. En hoe moet ik dan mn directx versie de-instaleren. Ik heb niet zo veel schijfruimte meer nog 300mb (het is best een oude comp met 7 gig harddisk).

Groetjes,

Lars.
 
da's ook een optie, de laatste directx erop zetten, nee heb je...............
 
Pasja, nogmaals: ik ben de laatste dat formaat zou doen. Dat is echt het allerlaatste.
Werk hier op een PC van ± 2 jaar oud. Heb wel deze zomer alles geformatteerd maar ik deed dit om vervolgens schone partities te maken.
Zoals je ziet Lars heeft ook een ruimte probleem. 300 MB vrij bij een totaal van 7 GB. Dat is echt SUPER weinig!
Je hebt wel gelijk, men is dan een en ander kwijt. Maar ja, het is of 1 of de ander.
Van afstand is moeilijk te bepalen wat eraf zou kunnen en wat niet.
Soms zitten op een PC veel programma’s dat men niet eens gebruikt.
Kijk maar rond je: hoeveel mensen een complete Office op de PC hebben. Maar ze gebruiken nooit: Access, Excel, Front Page of Power Point.
Op mijn zolder heb ik nog een ‘oudje’, een IBM. Zit alleen Windows en Office 2000 erop + wat beveiliging programma’s. Alles bij elkaar is nog geen 1,5 GB.
En bij Lars is 6,7 BG vol met nog 300 MB vrij.
Zoals ik al eerder schreef: hij gebruikt nu de nieuwe DirectX 9 maar dat kan zijn PC niet echt trekken. Zijn kaart oog niet.
Maar goed dat zijn cijfers.
Zijn probleem was dat geluid ging alleen met Quick Time. Het is mogelijk dat bij instaleren van een demo of zo, een optie stond over: deze bestanden alleen afspelen met Quick Time. Dus, leest men dat niet goed dan is het Bingo.
Lees wat eerder in deze topic: Windows er overheen en toen werkte goed. Vervolgens demo van UT2003 (wat dat is..?) en werkte nog steeds.
En toen nog een demo van Call of Duty en ..toen ging het weer mis.
Het is een cirkeltje en de PC raakt steeds voller.
Het probleem met DirectX is: staat duidelijk bij installatie: kan niet verwijderd worden.
Sorry maar andere optie dan formatteren: Heb ik echt niet. :( :(
 
op basis van de volle schijf zou ik (nog) niet formateren, op basis van een te hoge versie directX wel. Als idd de meest recente directX op het systeem geinstalleerd is, dan is er een probleem als blijkt dat de machine die versie niet kan "trekken", dan ben ik het met je eens dat een format de meest handige oplossing is.
 
Als je op pagina 1 de bijlage bekijkt dan weet je het al. Het is geen slechte PC, maar heeft toch beperkingen. Als je in discussiegroepen rondsnuffelt dan kom je erachter dat de kaart, kan nooit goed DX 9 trekken.
Als je dan ook de bijlage bekijkt en de topic volgt: volgens bijlage was dus op 15-11-2003 700 MB (0,7GB) van de totaal 7,9GB nog vrij. Daarna is de boel nog opgepoetst met jv16! En nu, nog geen 2 weken later is nog 300 MB vrij. Zo veel zijn updates van Microsoft echt niet!
In zo’n geval ik zou: adressen van Outlook, Favorieten, documenten, etc. ergens opslaan (floppy of CD) en vervolgens de PC totaal leeg pompen. Windows schoon erop. Andere ALLEEN nodige programma’s erop. De rest van opgeslagen bestanden terug en dan draaien met de hap.
 
Als er echt niks anders te doen is wil ik hem wel formateren. Maar kan ik bijvoorbeeld kazaa op laten staan? of is dat dan ook weg?. En de instellingen van Planet Internet en mn isdn modem?
bedankt alvast,

Lars.
 
Alles is weg. Kazaa kun je daarna downloaden. Als je liedjes hebt dat je wil bewaren dan moet je die eerst branden op een CD.
Je moet de instellingen van Planet Internet en jou ISDN modem opschrijven zodat je deze daarna opnieuw in kan vullen.
Ik zou ook mijn adresboek uit Outlook of Outlook Express (wat jij gebruikt) ergens opslaan en de bastanden uit mapje Favorieten. Ook als je nog documenten hebt.
Bij formatteren is alles weg.
 
Trouwens bij de demo (ja ja ik speel veel demo's) van Raven schield krijg ik de volgende melding: Your Sound-Driver is currently used by an other application. Close any application using your Sound-Driver and try again...

Misschien word me geluid door iets anders bebruikt zodat windows media player het niet kan afspelen?. (Ik verzin maar wat, want ik heb eigenlijk geen zin in een systeemherstel)
 
tot slot nog een welgemeend advies :

mogelijk is er iemand in je omgeving die wat meer verstand heeft van pc's en die het probleem voor je kan oplossen alvorens je tot format besluit.

btw, Microsoft heeft een heel mooi tooltje ontwikkeld waarmee je de complete inhoud van Outlook naar een door jou gewenste lokatie kopieert, (en dan bedoeld ik HEEL Outlook : alle mappen, contacten, agenda-items etc. etc.)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=125873
 
Goed nieuws mijn geluid is trug!!!!!. Ik heb een zeer oude driver (uit 1998) geinstalleerd en nu die doet het weer. Heel erg bedankt nog voor jullie moeite. En alles staat nog op mijn peceetje.

Groeten (en nogmaals bedankt),

Lars.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan