Geluid alleen aan een box hoorbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

t_2da_m

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2005
Hoi,

Als ik iets op mijn pc wil beluisteren hoor ik het geluid alleen aan een kant. Het ligt niet aan de kabel want ik heb het met meerdere kabels uitgeprobeerd. Het ligt ook niet aan mijn boxen, want als ik een CD luister met dezelfde boxen hoor ik het geluid aan beide boxen, zoals het hoort. Wat zou het probleem zijn?

Ik heb een C-Media AC97, maar ik kan hem niet van mijn moederbord afhalen.

En alles staat op zijn plaats bij Volumeregeling dus daar kan het ook niet aan liggen...

Je hebt het met meerdere kabels uitgeprobeerd.
Met iedere kabel deed maar 1 speaker het.
Heb je ze al eens omgedraaid?
Zit het plugje goed in de geluidskaart?
Is het een stereo mini-jack uitgang?

Het antwoord is ja op alle 3 vragen. BTW zelfs als ik mijn koptelefoon in de geluidskaart plug, heb ik hetzelfde resultaat.

Ik zelf denk dat ik een externe geluidskaart moet aanschaffen, of als iemand weet hoe ik het probleem kan verhelpen zou ik zeer dankbaar zijn...

Dan vrees ik dat je ingebakken kaartje is overleden.
Maar als ik jou was, zou ik gewoon een PCI kaartje kopen.
Minder storinggevoelig, minder draden en goedkoper.

Damn... Zou het niet makkelijker zijn om zo'n externe geluidskaart te kopen? Gewoon via USB pluggen toch? Hoe moet je zo'n PCI kaart aansluiten?

Het is misschien makkelijker, maar veel duurder en veel gevoeliger voor storing en veel draden.
Op je moederboard zitten zgn. PCI slots.
Daar past een oa. geluidskaart.
De achterkant past dan precies in zo'n sleuf aan de achterkant van je PC kast. En daar zitten alle aansluitingen voor je speakers.
Echt heel simpel.
Maar weet je zeker dat je huidige geluidskaart in je moederboard is meegebakken?

Ik weet 100% zeker dat het een onboard kaartje is. Maar als ik zo'n PCI kaart erin plug, ontstaan er dan geen conflicts tussen mijn onboard kaart en de nieuwe (PCI)?

Over het algemeen wordt die onboard automatisch uitgeschakeld, maar je kunt hem ook in de BIOS uitzetten of via hardware beheer.
Even een vraagje aan de verkoper wil ook helpen.
Maar kun je via apparaatbeheer niet even kijken of er ook gele uitroeptekentjes staan?
Want als ie echt stuk is, zou dat aangegeven moeten worden.

Dat is juist het rare ervan. Er staat geen uitroepteken bij de geluidskaart. Ik heb ook meerdere malen de kaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt. Ik heb zelfs Windows XP opnieuw geintalleerd, meerdere malen.

Meer kan je niet doen lijkt me.
Dan vrees ik toch het ergste.
Maar dan is het dus geen onboard kaart!
Hoe heet dat ding?

Geen onboard kaart? Waarom staat er dan in de handsleiding "onboard sound"? Het is een C-Media AC97 Media Device.

Maar je zegt net dat je de kaart al eens verwijderd hebt.
Dat gaat echt niet met een geluidskaart die geintegreerd is op het moederboard.

Heb je al eens het volume symbooltje in de taakbalk dubbelgeklikt en links bij het totaal volume gekeken of niet per ongeluk de balans helemaal links of rechts staat?

Vr.Gr. Egel.

Geplaatst door A.J.
Maar je zegt net dat je de kaart al eens verwijderd hebt.
Dat gaat echt niet met een geluidskaart die geintegreerd is op het moederboard.

Ik bedoelde daarmee dat ik de drivers had verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

hahahahahaha,
zo zie je maar hoe snel je een misverstand hebt.

Geplaatst door Egel
Heb je al eens het volume symbooltje in de taakbalk dubbelgeklikt en links bij het totaal volume gekeken of niet per ongeluk de balans helemaal links of rechts staat?

Vr.Gr. Egel.

Ja, ik had al aangegeven dat ik dit had gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan