geluid avi na encodering naar video_ts erg zacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ik heb al sinds een jaar of twee Nero 7 (officiële licentie).

Wat mij eigenlijk altijd heeft gestoord is het feit dat een .avi na encodering (met Vision Express) in 90% van de gevallen een zodanig zacht geluid heeft dat de volumeknop dubbel of 2/3 hoger moet om een beetje normaal volume te krijgen.

Ik heb de afgelopen 2 jaar al links en rechts ge-googled, maar een bevredigend antwoord / oplossing ben ik eigenlijk niet tegengekomen.
Afgelopen weekend voor de grap 'zomaar' een gratis avitodvd tooltje gedownload en na encodering een prima geluid.

Wie herkent dit euvel binnen Nero en eigenlijk meer interessant, wie hád dit probleem en heeft dit opgelost?

Nero daar gelaten vind ik het voor dit soort werk niet geschikt.
Wellicht kan je kijken of je er bij de opties het normalizen van het geluid kan uitvinken.
Mij is ook bekend dat nero niet met audio met een variabele bitrate overweg kan bij de conversie waardoor het geluid niet synchroon gaat lopen met het beeld.

Mijn mening is nog altijd werken met virtualdub>tmpgenc en een dvdauthor.

Synchroon is niet echt het probleem, meer het volume. Helaas kan je bij Vision Express, wanneer een .avi wordt geëncodeerd naar vob. bub en ifo files, geen geluidsinstellingen aanpassen, dit in tegenstelling tot het met Nero branden van bijv. mp3tjes naar .wav, dán kun je idd. de tracks allemaal normaliseren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan