Poindexter
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 nov 2004
Mijn dochter heeft op haar portable (Packard-Bell - 1,5 jaar oud) Windows XP Home.In het begin was er alleen een probleem bij afspelen van DVD's : halfweg de film stopte het geluid en het beeld versnelde plotseling.De laptop moest terug worden heropgestart vooraleer alles terug functioneerde.Het toestel werd daarom een half jaar geleden (onder waarborg) binnengebracht bij Makro (was daar gekocht).Na 4 weken teruggekregen van de invoerder met de melding : geen defect gevonden.Nochtans bleek nadien dat het probleem zich nog steeds voordoet.Intussen hebben we gemerkt dat ook bij afspelen van muziekbestanden en dergelijke (zowel met de Windows Media Player als met de player van bvb. Kazaa) de geluidsweergave plotseling stopt na een wisselend aantal minuten goed gefunctioneerd te hebben (indien de portable pas werd opgestart doet zich dit pas voor na een 20-tal minuten - indien hij al enkele uren opstaat (ook zelfs zonder afspelen van bestanden) dan kan dit al na een 10-tal minuten gebeuren.Men ziet wel dat het nummer nog wordt afgespeeld (bewegende horizontale lijn die zich verplaatst naar rechts) maar er is alleen geen geluid te horen.Ook het afspelen van DVD's is nog steeds problematisch : het duurt nu ook niet meer tot halfweg de film vooraleer de problemen zich voordoen. Volgens mij een probleem met de geluids- en/of grafische kaart of iets dergelijks ?Ben van plan de portable na de Kerstperiode terug naar Makro te doen maar ik vrees een beetje dat men weerom zegt niets te vinden van problemen !Wie weet wat de oorzaak zou kunnen zijn ?
Laatst bewerkt: