Geluid bromt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo, ik heb weer eens een probleempje. Als ik mijn geluidskaart aansluit op de "huisversterker" krijg ik gelijk een dikke brom door het geluid heen. Terwijl hij dat eerst niet deed. Ik heb al de geluidskaart opnieuw geinstalleerd en de onboard geprobeerd maar allebei geven ze een dikke brom door. Om uit te sluiten dat het aan mijn versterker ligt heb ik de comp van mijn dochter ff aangesloten op de versterker en ,je raad het al, die doet het niet (brommen dan). Heeft er iemand een idee om dit op te lossen?
Oh ja mijn comp zit op een geaard stopcontact.

Hellup ,

Groetjes Peter:confused:

Hoi

Er zijn nog even wat dingen die je kan proberen
*je versterker ook geaardstopcontact
*ff een aarde draad aan je kast en een kachel maken kijken of dat eht probleem oplost

anders kan je er ook een weerstand tussen zetten het schemaatje moet ik dan nog even uittekenen.

(niet om je te beledigen maar met geaard neem ik aan dat je stopcontact die in de muur zit geaard is en niet alleen het verleng snoer, want dat is niet geaard.
Ben dit al zo vaak tegen gekomen)

Plug ook ff je stekkertjes er opnieuw in dit wil ook nog wel eens helpen.
(bij mij wel)

Hallo

Draai eens de netstekker om van de "probleemversterker".

Normaal gezien zou de brom nu weg moeten zijn , zoniet veeel vermindert.

Dit is een typisch symptoom van een "massalus".

Peter

Hallo, nou bedankt voor de reakties maareh helaas allemaal al geprobeerd , alle stekkers al eens omgedraait, wel verlengsnoer , geen verlengsnoer, nou ja noem het allemaal maar op.Maar zou het aan de zogenaamde "massalus"liggen dan zou de andere comp er ook last van moeten hebben zit namelijk op hetzelfde stekker blok. Maar goed dat heb ik al geprobeerd dus helaas :confused::confused:

Hallo

De opbouw van een p.c voeding is jammer genoeg niet altijd zoals het hoort .

Idem dito v/d geluidskaarten.

Dit kan eventueel een mogelijke verklaring zijn .

Het plaatsen van een scheidingstransfo in de line out kan eventueel soelaas bieden.

Bij eventuele aankoop in elektronikawinkel wl probleem omschrijven

Peter

Hmm, dat soort klusjes daar begin ik liever niet aan.

Maar misschien weet je nog wat , want hij heeft het altijd gedaan zonder brom totdat er een nieuwe radiator werd geplaatst waar het bewuste kabeltje onderdoor lag(in een kabelgoot dat wel). Of zou de afstand te groot zijn? Die is namelijk een meter of 12.

Oh ja ivm. die radiator heb ik hem ook ff dwars door de kamer gelegd om te kijken of het daar aan lag,niet dus.

Nou ja iig bedankt voor je antwoord.

Hallo

Zitten er in die kabelgoot nog andere draden die "vermogen" moeten leveren ???? 'of in de nabijheid v/d betrokken signaalkabel ????

Mits de vermelding dat alles werkte tot.....

Zou ik eens de afscherming v/d betrokken signaalkabel controleren b.v.b. d.m.v. een g.s.m. 'instraling'

Let wel .... 12 M is wel erg lang , zeker gezien het in verhouding minieme signaalniveau +/- 0.7V....

Als "extreme" test , zou ik eens proberen d.m.v. een kortere signaaldraad , de p.c. of de versterker "voorlopig" eens verplaatsen????

Zo heb je onmiddelijk uitsluitsel of het instaling is , of een te laag signaalniveau door lengte v/d betrokken signaalkabel ....

Hopelijk ietsje dichter bij de oplossing ????

Peter

Bijna flauw om te zeggen maar ook al geprobeerd, daarom staat mijn vraag ook op dit forum , ik heb echt het idee dat het in de comp zit.Maar wederom bedankt voor het antwoord.:thumb:

Geplaatst door petje11
Hallo, ik heb weer eens een probleempje. Als ik mijn geluidskaart aansluit op de "huisversterker" krijg ik gelijk een dikke brom door het geluid heen. Terwijl hij dat eerst niet deed. Ik heb al de geluidskaart opnieuw geinstalleerd en de onboard geprobeerd maar allebei geven ze een dikke brom door. Om uit te sluiten dat het aan mijn versterker ligt heb ik de comp van mijn dochter ff aangesloten op de versterker en ,je raad het al, die doet het niet (brommen dan). Heeft er iemand een idee om dit op te lossen?
Oh ja mijn comp zit op een geaard stopcontact.

Hellup ,

Groetjes Peter:confused:

Wat voor geluidskaart heb je ???

Creative heeft namelijk een eigen soort versterkertje

Nou, ik heb dus een creative en een onboard en das een via chipset. Maar die onboard en de creative doen het allebei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan