Geluid computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Hallo,

Ik weet niet of dit bericht in de juist topic geplaatst is, maar het probleem lijkt van het moederbord te komen.

Mijn desktop maakt namelijk erg veel lawaai (een ratel-geluid) en ik zou dit graag willen verhelpen als het mogelijk is. Tevens maakt hij bij het opstarten sinds kort een aantal aparte piepgeluiden.

Voor de duidelijkheid hierbij een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=z_osZnq9TFw&feature=youtu.be

(Op de achtergrond hoor de je de klok tikken). Het ratel-geluid wat ik bedoel is vooral vanaf 35 sec. goed te horen. Dit geluid is echt hard en storend. Ik herken het geluid wel van hele oude computers, maar deze nieuwe computer heeft dit nog niet eerder zo hard gedaan.

Kan dit geluid verholpen worden? En moet ik me zorgen maken over de piepgeluiden bij het opstarten?

Nou,de hdd geluiden zijn normaal.
dat is het geluid van de leeskop.
Piepjes komen van de bios en iedere bios is anders.
ikzelf gebruik al jaren asus en jij hebt msi.
Maar volgens mij is het normaal,zijn het normale geluiden.
Heb je ergens foutmeldingen???

Zoals Palomino schrijft, volkomen normale geluiden. Het wordt anders wanneer harddisk's beginnen te tikken en te piepen (Maxtor schijven hebben daar een handje van). Dan is het zaak om zo snel mogelijk een backup te maken van de schijf en een nieuwe aan te schaffen of de kapotte disk op te sturen, wanneer de garantietermijn nog niet is verlopen.

Laatst bewerkt:
HDD's kosten tegenwoordig niks meer en zijn ook erg verouderd. Je kunt een nieuwe HDD kopen voor maar 50 euro. Of een SSD aanschaffen, deze maken net als een SD-kaart geen geluid en gaan veel sneller.

HDD's kosten tegenwoordig niks meer en zijn ook erg verouderd. Je kunt een nieuwe HDD kopen voor maar 50 euro. Of een SSD aanschaffen, deze maken net als een SD-kaart geen geluid en gaan veel sneller.

Dat ssd's sneller zijn staat buiten kijf. Toch ben ik op een geval gestuit waarbij een normale hdd makkelijker was geweest. Dat lag voornamelijk aan hoe de pc gebruikt werd (video editing). De 40 gb intel ssd bleek deze binnen de kortste keren vol te staan met data in de openbare map van windows, omdat in dit geval Pinnacle Studio het nodig vond om wat data naar de openbare map weg te schrijven. En er zijn meer programma's die dat doen. Nu kun je een poging wagen de openbare map te verplaatsen naar een andere locatie, maar dat raad ik niet aan. Je haalt je dan een ongelofelijke hoop ellende op je hals.

Daarnaast zijn ssd's als opslagmedium nog iets te klein voor videomontage; helemaal wanneer je video's in Full HD monteert. Voor het snel starten van Windows en je programma's is een ssd echter ideaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan