Geluid dinges niet geïnstalleerd..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutti

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Haaj..
Erm.. Ik kan geen geluiden horen op m'n pc.. en als ik zeg maar een liedje op windows media player doe, geeft ie de melding ''Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.''.
Ik heb al van alles geprobeerd, niks werkt, wie kan mij ALSJEBLIEFT helpen?

Wil je even onder---->configuratie/systeem/hardware/apparaatbeheer kijken wat er aangegeven wordt onder besturing van het geluid

Hoi,

Dit kan zoveel zijn. Kijk eerst eens bij: start -> configuratiescherm -> prestatie en onderhoud -> systeem -> hardware -> apparaatbeheer -> en dan "Besturing voor geluid, video en spelletjes". Staat hier ergens iets abnormaal vermeld? geel driehoekje of iets dergelijk?

@ Bertus: Geen flauw idee :P
@ Marcel Bosveld: Audiocodecs, Legacy-audiostuur etc. maar die 'werken allemaal correct' :P
@ Road Dogz: Nope.

By the way, m'n computer is laatst opnieuw geïnstalleerd, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben? :P

Laatst bewerkt:
Enige wat ik nu kan bedenken is eens in de bios te gaan kijken of deze is uitgeschakelt

Hé? Bios? :P
Ik ben maar een simpel meisje zonder computer verstand, sorry :P

Op afstand kan ik dat niet uitleggen. Dit verschilt ook weer van pc tot pc. Misschien iemand die je kent die er iets van afweet? In de bios geraak je door bij het opstarten van de pc op DEL of F2 (laptops) te drukken. Maar als je er echt niks van weet kan je er beter uitblijven. Je kan er veel terug in orde maken maar misschien nog veel meer iets verkeerd doen.

lutti.

Heb je mainboard cd,tje bij de Pc gekregen,?nadat windows er nieuw is opgezet deed het geluis het toen nog wel?

@ Road Dogz: Ik blijf er idd. maar uit ja:P
@ Marcel: Uhmm deed het niet meer sinds windows installatie tralala dinges ja :P
En ik zal 'ns effe kijken of ik dat cd-tje kan vinden.

Not found.

Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat ze vergeten zijn om jou geluidsdrivers te installeren(slordig) als het cd,tje hebt in de cd.speler!cd zal vanzelf opstarten en de drivers installeren van de geluidskaart,als je twijfelt even laten weten wat je ziet........kunnen wij verder helpen

Ga via Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset naar Systeeminfo.
Ga in Systeeminfo naar Onderdelen, Multimedia, Geluidsapparaat.
Schrijf even op wat er in het rechtervenster staat naast Naam, Fabrikant en Status.

Een voorbeeld staat hieronder.

Bijlagen

• Systeeminfo_B.jpg
    Systeeminfo_B.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 40
Ha, ha, dat wordt een leuk gesprek! :D
Serieus, hij heeft de stuurprogramma's voor de geluidskaart niet opnieuw geinstalleerd. (Zoals al gezegd is.)
Download en installeer Everest. Open het programma en kijk bij Multimedia wat er staat naast:
Windows Audio en naast PCI/PNP Audio.

Naast Windows Audio staat een grijs vlak.
Naast PCI / PnP Audio staat VIA AC'97 Enhanced Audio Controller.

Je kunt, in aansluiting op Boeing het volgende doen, kom je bijna op dezelfde plaats, maar je kijkt ergens anders:

Start -> Uitvoeren -> msinfo32.exe
Maak het scherm maximaal
Kijk bij de sectie Onderdelen -> Probleemapparatuur

Geef ons een schermafdruk als daar wat staat, liefst zo volledig mogelijk (maak relevante kolommen breder etc.).

Hoe je een schermafdruk maakt en upload met je berichten zie je in mijn 'handtekening' beschreven.

Tijs.

Wat vinden jullie ervan, om eerst de chipsetdrivers te installeren, helpt vaak ook, en daarna pas de audiocodecchip drivers.

Oftewel, kijk met Everst welke chipset erop zit, of welk moederbord erin, merk en type, zou handig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan