Geluid doet het maar aan 1 kant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esence

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hoi,

Ik heb al een tijdje een vervelend probleem dat er voor zorgt dat maar 1 geluidsbox het doet. Ik gebruik een 2.1 geluid setje, eerst een 2.0 dat ook hetzelfde probleem heeft. Het heeft waarschijnlijk niet wat met de boxen te maken aangezien de nieuwe boxen het zelfde probleem geven. Gebruik een onboard audio aansluiting..

Alvast bedankt

waarschijnlijk is je plug op je moederbord defect.
Als je een beetje met het stekkertje heen en weer gaat doen ze het dan wel.

Kijk eens of het audiokabeltje goed in de geluidskaart zit. Duw hem eens flink aan zodat hij niet verder kan.
Als dat niet helpt, draai dan de aansluitingen die in de versterker van de boxen gaat eens om. Ik neem aan dat dit 2x tulp is.
Als nu de andere box het wel doet, is het kabeltje defect.

als ik het stekkertje half draai gebeurt er niks, het helpt ook niet als ik het een beetje heen en weer beweeg.

Welk kabeltje gebruik je vanuit je geluidskaart naar de boxen ?

Deze
1131.jpg

Zo ja, draai de twee stekker die je links ziet eens om, dus de rode en de zwarte.
Misschien werkt nu de andere speaker wel maar de goede nu niet.

ik heb alleen dat zwarte stekkertje die je rechtsonder op de afbeelding ziet, 1 groene die in op de moederbord aansluiting zit, en 1 zwarte die aan de subwoofer zit, die zijn voor de 2 kleinere boxjes.

Haal de groene stekker eens uit de PC, ik voeg een afbeelding bij die niet helemaal klopt, maar het gaat om de aansluitingen aan te duiden.
midicontrol.gif

Houd de stekker met het plastic gedeelte in de ene hand en raak met de andere hand de tip aan ( power 5v ) Als het goed is moet je nu een brom horen of licht geknetter uit de ene speaker.
Raak daarna de sleave ( signal ) aan. Hiervoor moet je misschien een metalen naald of paperclup pakken.
Als het goed is moet je nu een brom of licht geknetter uit de andere speaker horen.
Zorg dat je in geen geval de ground raakt,

Dit is een test om te kijken of de speakers en kabels nog goed zijn.

In dat geval heeft puppie gelijk en moet het probleem op de geluidskaart zitten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan