Geluid doet het niet meer van zoontjes laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickynick

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Hoi!

Ik zag dat er al meerdere mensen een vraag over hebben gesteld, maar ik kan nog steeds geen antwoord vinden die werkt bij mij.
Mijn zoontje was op zijn laptop aan het werk en plotseling riep hij dat zijn geluid het niet meer deed. Ik heb al van alles uitgeprobeerd, maar kom er gewoon niet uit wat er nou aan de hand is. Ik vermoed dat de boxen (?) het niet meer doen, maar om het zekere van het onzekere te nemen, wil ik toch even kijken of iemand van jullie een oplossing heeft.

In apparaatbeheer wordt aangegeven dat het apparaat correct werkt.
Alle instellingen waar dan ook, staan op de hoogste stand. Nergens is het geluid gedempt.
Stuurprogramma heb ik al bijgewerkt.
Updates geïnstalleerd.
Hij geeft geen geluid op welke manier dan ook, ook geen piepjes. (daarom denk ik dat het hardwarematig is...)
En heeft iemand enig idee hoe je het kan verhelpen als idd iets gemaakt/vervangen moet worden? Moet ik naar de fabrikant?
Het is overigens een Fujitsu-Siemens laptop met Vista.

Groetjes,
Nicky

Heb je ook al geprobeerd om externe boxjes of oordopjes aan te sluiten? Als het geluid het dan wel doet ligt het dus aan de boxjes en zijn die waarschijnlijk kapot..

Werkt dat ook niet dan is de kans groot dat het softwarematig is...

Ook zeker weten dat er niet een eventueel volumewieltje aan de zijkant van de laptop op heel zacht staat? Dat had ik dus eens met een oude laptop, waar ik na het openschroeven achterkwam :confused::o;)

Dank jullie wel. Stom dat ik daar zelf niet gedacht heb.

Heb het met oordopjes geprobeerd en dan komt er wel geluid uit. Weliswaar enorm krakend, maar het ligt dus aan de boxen.

Is dit zelf te vervangen of moet ik hiervoor naar een deskundige?

Groetjes!

ik heb ook een probleem met het geluid van mijn laptop. Het rare is dat als ik mijn laptop opstart met windows vista, doet het geluid het wel. Maar als ik windows 7 opstart, doet het geluid het niet meer. En bij het geluidsicoontje staat dan: Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd.

Groetjes sophietjuhhh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan