Geluid doet het niet na installatie Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2004
Berichten
32
Hallo,

Ik heb gister m'n pc geformateerd en Vista erop gezet. Alleen nu heb ik het probleem dat het geluid het niet doet. Ik kan ook nergens de goeie driver er voor vinden.. Mijn geluidskaart is: ADI 1980 AC97, als ik een driver wil installeren geeft hij of de foutmelding dat m'n OS niet goed is, of ik krijg een andere foutmelding..

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
Richard
 
Zijn het wel de drivers voor Vista die je hebt?
 
Ja, die kon ik dus ook nergens vinden, had wel ergens een Realtek driver gevonden ofzo, die kon ik wel gewoon goed installeren, maar dan deed het geluid het nog niet. Ik kan me herinneren dat ik iets van Soundmax had.. maar daar kan ik geen goede driver van vinden
 
Kijk of je moederbordfabrikant of de PC bouwer bij een merk, al Vista drivers heeft, ADI maakt wel de audio codec chips, maar geen drivers ervoor.

Of kijk met Everst welk type en bord er is gebruikt.
 
Ja het is een Dell dimension 8400, hier een paar gegevens:
Processor: Intel Premium 4
Chipset: Intel 925X Express

Weet je zo genoeg?
 
Helaas, kon ze wel gewoon installeren alleen er gebeurd niks ofzo. Best raar, want vorige keer toen ik Vista installeerde had ik het zelfde probleem, alleen toen ben ik er wel uitgekomen. Geen idee meer hoe ik dat heb gedaan :confused: .. Ik kan me herinneren dat er altijd iets van SoundMax ofzo stond bij de software..
 
Je leest er veel over, Vista en de SoundMax drivers, heb er nog eentje gevonden, maar die is voor de 1988, en dien je bij de eigenschappen van die kaart, in apparaatbeheer, de digitale uitgang uit te vinken, als ik het goed heb begrepen, het zijn deze.

Ook schijnt het te werken om de drivers door Vista te laten opzoeken, krijg je tevens die configuratiehandel erbij.
 
Tijdens het installeren geeft hij elke keer een foutmelding.. word er een beetje moe van, als het zo door gaat installeer ik XP wel weer gewoon...
 
Er zijn meerdere setups, maar als ik de eerste neem krijg ik:
Does not support this operating system: WNT_6.0P

Als ik een andere neem krijg ik:
Het bestand c:\user\Rich\AppData\Local\Temp\Rar$EX11.959\Vista\32bit\i386\Vista\smwdm.sys ontbreekt..

Geen flauw idee wat het allemaal inhoud
 
Probeer het eens vanuit de map 32bit, die er in staat, of nog dieper, in de map i386 en Vista, en dan via de inf file, neem aan dat je de Vista 32bits gebruikt, anders de 64bits map.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan