Geluid doet het niet na opnieuw installeren win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ging downloaden en installeren.
Moest computer opnieuw starten want er was een oudere versie verwijderd ofzo.
Computer opnieuw opgestart intallatie gaat verder.
In mijn eerdere bericht had ik vermeld dat er zo'n tekst kwam toen ik Realtek AC'97 Audio Driver installeerde, zelfde beeldje nu ook.
Beeldje van wizard ofzo om goede dingen op te zoeken.
Heeft ie opgezocht gaat dat ding gewoon hetzelfde bestand installeren terwijl op een ander schermpje dat tekst staat :S
Naja, toen was hij klaar en viel m'n pc uit en kwam blauw beeld dat dat programma dus niet goed was voor m'n pc,
ik startte mn pc daarna op en zag rechtsonder dat het geïnstalleerd was en ging op youtube proberen geluid toch te testen.
Filmpje start ( oftewel het geluid ) en toen viel pc weer uit met zelfde blauwe scherm...
Hoe moet ik dit nu verwijderen zonder BIOS?
En kan ik als ik mijn pc openmaak kan ik dan kijken welke creative ding ik heb??

Als ik aida64 open en dan klik op :
Multimedia en dan PCI / PnP Audio
Dan staat er bij het lijstje:
Creative EMU10K2 Audigy Audio Processor
EN
Analog Devices AD1980 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]
Dat staat onder Apparaatbeschrijving en onder 'Type' staat PCI bij beide.
Maar dat AC'97 audio controller is denk ik van de vorige download ??

Je kunt proberen Realtek '97 weer te verwijderen, en dan een nieuwe soundcard te kopen, en daarna proberen of ie het doet. Bij mij doet ie het wel prima.

P.s. Realtek verwijderen: Ga naar configuratiescherm > Software > FF. wachten > Verwijder Realtek. Het zou kunnnen dat het proces van Realtek nog bezig is, kill hem dan met Taakbeheer

Hoi...

wat is dat toch met je pc??:D:confused:

Wat geeft je deze link?Detecteerd die de creativekaart en geeft de drivers??http://nl.creative.com/support/down...oduct=1&LangID=1043&hdDspLangID=1043&OCXType=

Ik heb SB audigy 2.
Er stond een lijst met allemaal dingen die ik dus nodig had, ik ging dus downloaden en installeren, maar ik zag in die lijst ook een naam en dat was dezelfde als die ik eerder had gedownload en toen blauw beeldje bij kreeg. Toch maar proberen dacht ik.
Halverwege installatie kwam dus dat programma.
En toen dat met windows-logo ding ofzo?
En toen printscreen gemaakt maar als ik hier foto in
wil voegen dan moet je website invoeren????
Maarja, nu kijk ik weer bij installatie en staat er nu : Bezig met bijwerken van Windows-stuurprogramma's Dit kan enkele minuten duren. :S
beetje raar dus...
Ik denk dat ik voor nu de installatie stop.

Maar moet ik wel of niet doorgaan als dat er staat?
vorige keer dat ik dat deed kwam dat blauwe beeldje ( die van de andere link die je me ooit gaf )

Laatst bewerkt:
Voordat dit allemaal gebeurde kwam het doordat ik mijn ding opnieuw installeerde omdat er iets mis was met mijn pc. Voordat ik opnieuw installeerde maakte ik mijn computer open omdat het misschien aan de batterij lag. Is er een kans dat ik iets heb aangeraakt waardoor de geluidskaart misschien niet goed werkt of iets in die richting?

Als ik bij Computerbeheer kijk en dan Apparaatbeheer staat er een geel uitroepteken bij Multimedia-audiocontroller

de goeie driver in stalleren,creative heeft een tool om zelf de kaart driver op te zoeken
en ook chipset driver installeren,staat op de cd van je moederboard

de goeie driver in stalleren,creative heeft een tool om zelf de kaart driver op te zoeken
en ook chipset driver installeren,staat op de cd van je moederboard

Die tool heb ik al gebruikt, 2 waren belangrijk om te installeren: de 1e was zelfde als andere die ik al geprobeerd had dus : blauw beeld. 2e: geïnstalleerd, werkt niet, maar als ik weer bij die tool kijk staat er dat ik nu zelfde driver heb maar dan nu met cijfers daarachter en nu kan ik die 1e ook niet meer vinden. (dit is dus gebeurd na die 2e install)

Maar hoe kan ik achterkomen hoe mijn moederbord cd eruit ziet / wat erop staat.

P.s. bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan