Geluid doet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumpson

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2005
Mijn geluid doet het niet meer nadat ik de computer heb geformatteerd, ik heb het programma Everest gedownload en daar staat bij audio dat ik SiS 7012 Audio Device als geluids kaart heb, ik heb wat gezocht op internet naar de driver hiervoor maar kan het juiste bestand niet vinden, zou iemand me hiermee kunnen helpen?

De download link doet het niet.

Ik heb trouwens al van allerlei dingen gedownload op internet maar krijg deze error:

in de balk staat: UpdateDriverForPlugAndPlayDevices dan staat er -53687039 als ik dan op OK druk krijg ik een nieuw en staat er in de balk: Severe dan, Fail to install audio driver for windows XP. Setup will exit

Laatst bewerkt:
De driver is in elk geval gewoon te vinden bij de chipset leverancier.
http://download.sis.com/

Waarschijnlijk betreft het een 'on-board' geluidskaart en zou je ook bij de moederbordfabrikant daarvoor drivers moeten kunnen vinden.

Onboard drivers staan over het algemeen ook op de cd die je bij je moederboard hebt gekregen.

check mobo

Als je de cd niet vindt, check dan op mobo welk type het is > typ enkel deze nummer in Google en zoeken naar leverancier van je moederbord > haal de desbetreffende driver af.

Ik heb het gedownload en zie dat het het zelfde is als ik al eens eerder heb gedownload, krijg dus ook weer dezelfde errors

Re: check mobo

Geplaatst door C@rlo
Als je de cd niet vindt, check dan op mobo welk type het is > typ enkel deze nummer in Google en zoeken naar leverancier van je moederbord > haal de desbetreffende driver af.

Ik weet niet hoe ik dit kan doen.

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 09/11/2002-SiS-648-6A7I0M4BC-00
Moederbordnaam MSI MS-6701 (Medion OEM)

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4266 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 3 PCI, 1 AGP
RAM Slots 2 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbord Chipset SiS648

Moederbordfabrikant
Firmanaam Micro-Star International
Productinformatie http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php
BIOS Download http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_list.php

Bij het begin van de setup krijg ik deze message:

Device doesn't exist or maybe removed by manually,
please plug in device or reboot and try install again.

Ik heb mn pc opnieuw opgestart en geprobeerd, kreeg dezelfde error, weet niet wat er bedoeld word met "Please plug in device"

Daar bedoelen ze mee dat je je geluidskaart erin moet doen, maar als hij onboard is zit die er natuurlijk al in.

Heb je in het bios ook goed staan dat het geluid onboard op ENABLED staat?

Nope, zou ook niet weten hoe ik dat kan doen. maar het geluid werkte normaal wel altijd pas nadat ik het geformatteerd heb niet meer.

En je hebt geen cdrom van je moederboard? (daar staan de drivers normaal ook op)

Check voor de zekerheid eens of je een onboard kaart hebt. Dit kun je aan de achterkant zien (los of vastgebakken)

En je weet ook zeker dat je de stekkertjes in de juiste gaatjes hebt van de boxen?

Je moet nu ook een vraagteken of uitroepteken hebben staan bij start, configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer. Dan weten we zeker dat het aan de drivers ligt.

Volgens mij had ik wel een cdrom, maar die kan ik nergens meer vinden.

Bedoel je aan de achterkant van mijn pc? daar kijk ik net maar zie ik niks.

Al het geluid deed het voordat ik mn pc geformatteerd had, als ik winamp opstart en een liedje probeer aftespelen krijg ik een error waarin staat: DirectSound output v2.2.10 error in de balk, dan komt er; Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.
Error code: 88780078

Bij apparaat beheer zie ik inderdaad vraagteken/uitroeptekens bij:
ok.JPG

Ik kan de kast alleen aan de zeikant (links) openmaken en zie daar linksboven een grote witte stikker met streepjes barcode, erboven staat KA VOEDING.. ok dat is dus de verkeerde :P ik zoek ff verder.. ik ga ff de pc uitschakelen en geef het zo door.

normaal gezien staan er toch drivers op je D: of E: partitie als het een medion is.:)
bij mij staan ze op D:/Driver/Sound/Vers50.60

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan