Geluid doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdb'tje

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2006
Mijn geluid werkt niet meer, terwijl het vroeger wel nog werkte. Bij het opstarten van een liedje in WMP 11 krijg ik deze foutmelding:

Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.

Ook op internet werkt het geluid niet.

Kan iemand mij helpen??

Dank bij voorbaat

Begin eens in "Apparaatbeheer" te kijken.
Staat er een geel vraagteken of een rood uitroepteken voor een van de apparaten onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes"?

Begin eens in "Apparaatbeheer" te kijken.
Staat er een geel vraagteken of een rood uitroepteken voor een van de apparaten onder "Besturing voor geluid, video en spelletjes"?
Er staat niets

Ik heb wel laatste keer windows media pack bonus verwijderd

Dat heeft geen invloed op je geluidskaart.

We gaan stap voor stap je geluidsinstellingen controleren.
Zo b.v.: Start > Configuratiescherm > Geluid en audioapparaten > tabblad Geluiden.
Zorg dat in het venster staat: "Windows-standaard" onder "Geluidschema".

Selecteer in het venster daaronder een systeemgebeurtenis, b.v. "Apparaat kan geen verbinding maken".
Wordt nu daaronder een wav-bestand zichtbaar onder "Geluiden"?
Klik dan op het kleine driehoekje daarnaast. Hoor je een geluid?

Blijkbaar wel, want ik heb een systeemherstel uitgevoerd tot net voor ik het programma geinstalleerd had en nu werkt het weer.

Mmm...dan is er in die tussentijd echt iets ander gebeurd. Maar je geluid doet het weer, da's mooi! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan