Geluid doet het niet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter NvM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NvM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb laatst mijn pc geformatteerd en windows XP Home Edition erop geinstalleerd en sindsdien doet het geluid het niet meer. Nou heb ik verschillende drivers gedownload, maar geen één werkt.

Als ik met Everest kijk geeft hij deze twee dingen aan bij PCI/PnP Audio:

- Analog Devices AD1888 @ Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller
- Creative Audigy Player (SB0092) Soun Card

Eerst heb ik bij Creative de laatste driver gedownload en geinstalleerd, maar dit werkt niet. Daarna heb ik de laatste driver voor de AC'97 onboard geluidskaart gedownload en geinstalleerd en dit werkt ook niet.

Heeft iemand misschien enig idee waar dit aan kan liggen of dat ik iets fout doe?

Bedankt alvast,

Gr. NvM

Heb je wel eerst de driver voor je chipset geinstalleerd?
(staat meestal op cd welke bij mobo of PC kwam)

WELKOM OP HELPMIJ

om te beginnen:heb je na de nieuwe istallatie ook je moederbord drivers geinstralleerd??(chipset)

je hebt blijkbaar een onboard kaart en een aparte geluids kaart
disable die onboard kaart eens in het bios????

Laat ik dan ook nog een duit in het zakje doen na eerst mogelijk te hebben samengevat:

1. héb je idd. de chipsetdrivers geïnstalleerd?
2. héb je in het bios achter "sound" -> disabled ingeschakeld? Reden dat dit érg belangrijk is, is het feit dat wanneer daar "enabled" staat en je de kabels van de boxen in de Audigy hebt gedaan, je tot Sint Juttemis kunt wachten op geluid, terwijl het misschien allemaal al prima werkt, mits je de kabels op de juiste kaart (chip) zet achter op de pc.
3. last but not least: Creative was / is er een meester in om voor elke soort kaart bijna wel een apart setje drivers te maken, althans dat willen ze ons doen laten geloven door in het selectiemenu bijna elke kaart apart te noemen waarbij in ieder geval de schijn wordt gewekt dat elke kaart zijn eigen drivers heeft. Weet je zeker dat je de voor jouw Audigy juiste drivers hebt gedwonload?

Laatst bewerkt:
Ik heb de chipsetdrivers geinstalleerd, de onboard geluidskaart heb ik op disabled gezet in het BIOS en ik heb de drivers gedownload voor Creative Sound Blaster Audigy, maar ik heb nog steeds geen geluid.

Als ik in het configuratiescherm kijk bij spraak, geluid en geluidsapparaten en dan vervolgens naar geluiden en audioapparaten ga, geeft hij geen audioapparaten weer.
Bij het tabblad hardware staat bij multimedia audiocontroller dat de stuurprogramma's niet geinstalleerd zijn. Ik heb dit alsnog proberen te doen door op "probleem oplossen" te klikken en bij het kopieren van Creative Audio Audigy Processor (WDM) stopte het proces ineens en gaf hij aan dat de bestanden ongeldig zijn.

Bedankt voor jullie reacties

Ik heb de chipsetdrivers geinstalleerd, de onboard geluidskaart heb ik op disabled gezet in het BIOS en ik heb de drivers gedownload voor Creative Sound Blaster Audigy, maar ik heb nog steeds geen geluid.

Als ik in het configuratiescherm kijk bij spraak, geluid en geluidsapparaten en dan vervolgens naar geluiden en audioapparaten ga, geeft hij geen audioapparaten weer.
Bij het tabblad hardware staat bij multimedia audiocontroller dat de stuurprogramma's niet geinstalleerd zijn. Ik heb dit alsnog proberen te doen door op "probleem oplossen" te klikken en bij het kopieren van Creative Audio Audigy Processor (WDM) stopte het proces ineens en gaf hij aan dat de bestanden ongeldig zijn.

Bedankt voor jullie reacties
Zou je van de geluidsapparaten in zijn algemeenheid (bij apparaatbeheer) én van het blauwe hierboven, svp een screendumpje willen maken en dat hier als bijlagen willen plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan