gelijkaardig probleem
Ik heb een gelijkaardig probleem.. Ik heb reeds enkele maanden een probleem met het geluid van mijn laptop. Ik maak gebruik van het stuurprogramma Realtek HD Audio Manager. Deze kondigt echter vaker onverwacht en ongevraagd aan dat er is een stekker losgekoppeld en na deze melding valt het geluid dan ook weg. Ik heb echter geen stekker ingesloten op dat moment en ik ben ook niet in staat om het geluid terug te krijgen. Wanneer ik de computer opnieuw opstart heb ik terug geluid, maar duurt het niet lang vooraleer deze melding opnieuw tevoorschijn komt en het geluid terug laat afweten. Wanneer ik bij Realtek HD Audio Manager bij analoog achterzijde met de rechtermuisknop klik en dan klik bezig met opnieuw instellen connector... zie ik dat er niets is aangevinkt. Wanneer ik luidsprekers dan aanvink, krijg ik nog steeds geen geluid enkel wanneer ik S/PDIF-uit aanvink, krijg ik terug geluid. Dit geluid is echter van minder goede kwaliteit als het geluid van de werkelike luidsprekers, maar het is de enige manier om terug geluid te krijgen. Er is dus een probleem met de luidsprekers. Soms ben ik al even bezig en plotseling krijg ik dan een melding 'er is een stekker aangesloten' en dan werkt hij weer voor een paar tellen. Dan valt het geluid weer volledig weg en moet ik S/PDIF-uit weer ingeschakelen om geluid te krijgen. Weer jullie soms hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn laptop niet om de haverklap de melding van een stekker geeft en dan automatisch het geluid uitschakeld?
Alvast bedankt