geluid doet niks --> alleen gezoem

Status
Niet open voor verdere reacties.

imaartjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Hallo

Mijn computer was gecrashed en sinds we hem opnieuw hebben opgestart doet het geluid het niet meer. Alles staat aan, snoertjes zitten goed. Het lampje brandt gewoon, maar je hoort alleen maar gezoem als je hem aan zet. (hoe harder je hem zet, hoe harder het gezoem.) Weet iemand wat ik kan doen?

Je bedoelt dat je Windows opnieuw hebt geinstalleerd??

Heb je dan ook alle benodigde drivers opnieuw geinstalleerd?

Kijk eens onder apparaatbeheer of je daar gele uitroeptekens of vraagtekens ziet!

en mocht in het hierboven staand bericht de oplossing niet gevonden worden, dan weet ik ook nog een "leuke":

het is mij inmiddels een keer of tien gebeurd (van de ongeveer >200 keren dat ik Windows heb geinstalleerd bij vrienden / kennissen etc. etc.) dat diep, zeer diep in de geluidsinstellingen van Windows een "vinkje" stond bij "digitale weergave". Wanneer dit vinkje wordt uitgeschakeld staat Windows weer op analoge weergave en werkte het weer. Ook dat zou dus de oorzaak kunnen zijn.
(Een gevallen bitje tijdens de verse installtie van Windows, waardoor het vinkje op digitaal staat).

Vanzelfsprekend sluit ik mij aan bij de hierboven gemaakte opmerkingen m.b.t. drivers en foutmeldingen in apparaatbeheer. Kijk daar idd. eerst even.

Je bedoelt dat je Windows opnieuw hebt geinstalleerd??

Heb je dan ook alle benodigde drivers opnieuw geinstalleerd?

Kijk eens onder apparaatbeheer of je daar gele uitroeptekens of vraagtekens ziet!

Ja, alles is geinstalleerd. Er staan geen vraagtekens of uitroeptekens bij apparaatbeheer.

en mocht in het hierboven staand bericht de oplossing niet gevonden worden, dan weet ik ook nog een "leuke":

het is mij inmiddels een keer of tien gebeurd (van de ongeveer >200 keren dat ik Windows heb geinstalleerd bij vrienden / kennissen etc. etc.) dat diep, zeer diep in de geluidsinstellingen van Windows een "vinkje" stond bij "digitale weergave". Wanneer dit vinkje wordt uitgeschakeld staat Windows weer op analoge weergave en werkte het weer. Ook dat zou dus de oorzaak kunnen zijn.
(Een gevallen bitje tijdens de verse installtie van Windows, waardoor het vinkje op digitaal staat).

Vanzelfsprekend sluit ik mij aan bij de hierboven gemaakte opmerkingen m.b.t. drivers en foutmeldingen in apparaatbeheer. Kijk daar idd. eerst even.

Ik kan digitale weergave niet vinden. Waar staat dat precies?

Configuratiescherm,
Spraak en geluidsapparaten.
Instellingen luidsprekers,
dan midden op de pagina "geavanceerd",
dan verschijnt schermpje : "regeling voor afspelen"
kies daar: "geavanceerd"

dan links onderin komt het vakje waarin wel of niet een vinkje staat v.w.b. digitaal.

Configuratiescherm,
Spraak en geluidsapparaten.
Instellingen luidsprekers,
dan midden op de pagina "geavanceerd",
dan verschijnt schermpje : "regeling voor afspelen"
kies daar: "geavanceerd"

dan links onderin komt het vakje waarin wel of niet een vinkje staat v.w.b. digitaal.

Hmmm ik kan het nog steeds niet vinden, bij mij staat het er allemaal net iets anders dan bij jou.
Via configuratiescherm kan ik naar geluiden en audio apparaten, dan bij de luidsprekerinstellingen en op geavanceerd drukken (niet midden op de pagina)
Er verschijnt dan geen schempje met "regeling voor afspelen" Ik kan alleen op de tabbladen "luidsprekers" en "prestaties" drukken, maar daar staat nergens een regeling voor afspelen of geavanceerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan