Geluid doet 't niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuppaJurr

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo,

Van de één op de andere dag deed het geluid van mijn pc het opeens niet meer.
Ik weet niet hoe het kan, ik heb verder niks veranderd. Ik heb ook al geprobeerd on een koptefeloon in te pluggen, maar zelfs deze deed het niet.
Tevens is het geluidsicoontjes rechtonder ook verdwenen.

Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt,
mvg.

Welkom op Helpmij.nl

Begin eerst eens met het doen van een systeemherstel naar een moment waarop je dus nog wel geluid had.

Dankje! :)
Sorry, ik ben niet echt goed met computers.. Zou je me misschien uit kunnen leggen hoe ik zo'n systeemherstel doe?

Klik op Start->Alle Programma's->Bureau-Accessoires->Systeemwerkset->Systeemherstel

De wizard komt op het scherm. Klik op het bolletje "Een eerdere status van deze computer herstellen" en klik op "volgende".

De wizard toont nu een kalender met beschikbare herstelpunten. Kies er eentje uit en klik op volgende. Vervolgens krijgt u een bevestigingsscherm te zien. Klik nogmaals op volgende. Na afloop zal Windows herstarten en een boodschap tonen dat de computer naar een herstelpunt gebracht is.

Pak dus een datum waarvan je weet dat geluid het nog deed.

Wanneer die wizard op het scherm komt. Kan ik nergens het bolletje ''Een eerdere status van deze computer herstellen'' vinden?

Heb je een losse geluidskaart of een onboard kaart? Met een losse kaart wil het soms wel helpen die er even uit en weer terug in te doen.

Begrijp ik dan goed dat je systeemherstel uit hebt staan en dus alleen maar de regel krijgt:een herstelpunt maken.

Check eens bij systeem->apparaatbeheer of je een vraagteken of uitroepteken ziet staan.

Nee, laat maar ik heb 't al gevonden! Ik ga hem nu herstellen naar een datum toen het geluid het nog wel deed! bedankt :)

Riess. Dat heb ik al gecheckt. Daar staan geen vraagtekens of uitroeptekens.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok..we wachten af of geholpen heeft en anders nemen we andere maatregelen:D

Succes

@riess:ik zal vanavond even reageren op je mail;)

Nu heb ik een ander probleem. Ik heb dat systeem herstel opgestart, ik heb geklikt op ''een eerdere status van deze computer herstellen''. Dan ben ik daar, maar ik kan niet een andere datum aanvinken. Ik klik op 'vorige maand', maar er gebeurd niks. Ook al klik ik op 1 februari, er gebeurd nog niks. Terwijl die data wel allemaal geschikte herstelpunten zijn. Hoe kan dit?

Nee. Ik kom er nu achter dat er nooits herstelpunten zijn gemaakt, omdat dit uitstond.. -,-
Zijn er nog andere mogelijkheden om m'n systeem te herstellen?

Nee, alleen een nieuwe installatie. Je kunt eventueel even in je bios je onboard geluidskaart uitzetten, dan opstarten. Weer afsluiten en je onboard weer opnieuw aanzetten, wellicht pikt Windows de kaart weer op.

Staat meestal vermeld in de bios van je moederbord bij Onboard Pheripherals. Daar heb je dan de keuze om het uit te zetten.

Waar het staat ligt een beetje aan je merk en type moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan