geluid door alle speakers krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike1998

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
hallo helpmij gebruikers,
ik heb toen ik net mijn nieuwe pc kocht even het probleem gehad dat ik bij youtube niet het geluid door al mijn speakers kreeg. ik probeerde realtek hd audio manager op te starten maar de computer deed dit niet, dus even via torrents dit programma gedownload en alles ingesteld en voila, realtek maakte van stereo geluid een virtueel surround geluid. nu heb ik pas mijn bios gereset ( pc ging niet meer aan ) en nu doen de speakers het niet meer, tenminste alleen de 2 voorste.. maar ik heb geen idee meer hoe ik dit heb gedaan rltek.jpg het gaat hier om een logitech x-530 en een asus p5k se moederboord, zoals op de foto te zien zijn wel alle kabels aangesloten want met dvd's of de test van realtek doen ze het wel allemaal.

alle hulp is welkom!
Mvg, Mike.

is het een geluidskaart die ingebouwd is of
zit deze in een apart slot in het moederbord.

ingebouwd in het moederboord, dus gewoon de jacks van het moederboord zelf.

dan zou ik de chipset drivers van het moederbord maar eens gaan laden.

chipset drivers? uitleg hierover zou fijn zijn en wat deze precies voor effect gaan hebben. ik weet wel het een ander over pc's maar ook niet alles:P

je hebt bij je moederbord een driver cd gekregen.
zet die er maar opnieuw op.

duss, nog andere ideeën?

en nog bedankt voor de snelle reactie(s)!:)

Dusssss,een ander idee is om je stuurprogramma voor je geluid eens te openen,als je dit hebt van realtek.
Daarin kun je bepalen of je stereo geluid wilt of virtueel surround.

stuurprogramma is gewoon de realtek hd audio manager toch? en zoals je in de screenshot kunt zien staat virtueel surround al aangevinkt..:( naar mijn gevoel is dat toen der tijd de oplossing geweest en heb ik voor de rest niks meer hoeven doen, maar nu werkt het niet:( misschien heb ik wel meerdere dingen veranderd maar ik heb al zoveel lopen zoeken in de programma's dat ik er bijna wel zeker van ben dat die het gewoon moet doen:(

moederbord cd alleen voor vista ?

allereerst, duizend maal mijn excuses voor het late antwoord, ik was even aan het xboxen, ik heb alles analoog aangesloten, en ik heb de pc 2e hands gekocht dus geen idee hoe ik aan de drivers kom, wel wat ik al eerder heb vermeld kon ik de realtek hd audio manager die er standaard op zit niet openen en heb ik hem maar via torrents gedownload

@puppie ja alleen voor vista als ik hem erin doe zegt hij dat mijn besturingssyteem niet wordt ondersteund.

iemand nog ideeën? ik luister vrij vaak muziek en het geluid is toch wel een merkbaar stuk minder hard zonder al de speakers...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan