Geluid door koptelefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander Vermeij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Als ik mijn koptelefoon aansluit hoor ik, als er geen muziek doorheen komt, toch geluid door de koptelefoon.
Namelijk geruis en getik...
Dat hoor je ook wel als je je boxen op z'n maximum zet zonder muziek.
Maar als ik het geluid heel zacht zet, hoor ik het niet meer, maar dan hoor ik de muziek ook niet meer!

Dit ligt niet aan de koptelefoon, dat weet ik zeker, heb het met meerdere geprobeerd, en allen gaven dit resultaat...
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Mvg,

Sander

Als ik mijn koptelefoon aansluit hoor ik, als er geen muziek doorheen komt, toch geluid door de koptelefoon.
Namelijk geruis en getik...
Dat hoor je ook wel als je je boxen op z'n maximum zet zonder muziek.
Maar als ik het geluid heel zacht zet, hoor ik het niet meer, maar dan hoor ik de muziek ook niet meer!

Dit ligt niet aan de koptelefoon, dat weet ik zeker, heb het met meerdere geprobeerd, en allen gaven dit resultaat...
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Mvg,

Sander

heel vaak komt dit gewoon door het stekkertje die achter in je pc gaat van je boxen ( koptelefoon ) ik weet niet of daar wat tegen te doen is , misschien zit hij niet helemaal erin o.d

Het kan zijn dat er in de geluidskaart een digital prutteltje geproduceerd wordt.
Zet je het volume op 10 dan wordt dit maximaal versterkt, zal dit dus duidelijk hoorbaar zijn.
In het geval van een koptelefoon, zitten de speakertjes bijna tegen je trommelvlies en zal je deze pruttel dus ook bij een lager volume horen.

Hoe komt zoiets ?

Dit kan een combinatie zijn van de gebruikte geluidskaart en het type moederbord.
Ook zal bij duurdere ( meestal kwalitatief betere ) geluidskaarten betere onderdelen gebruikt worden, waardoor zeker de ruis aanzienlijk minder is.
Elk elektronica onderdeel produceerd iets aan ruis en deze wordt meeversterkt met de audio.
Er is wel kwaliteits verschil met de gebruikte elektronica onderdelen, maar dat maakt een geluidskaart weer een klasse duurder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan