geluid driver intel d865glc

• Onderwerp starter Onderwerp starter xppc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xppc

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
hallo,

ik heb laast een ander moederbord in mijn computer gezet, maar nu krijg ik geen geluid. ik heb al via google gezocht naar een driver voor mijn moederbord. er is alleen niets te vinden voor vista. voor andere besturings systemen zijn wel drivers te vinden. bij intel zelf kan ik ook niets vinden. ik hoop dat een van jullie een oplossing heeft voor mij, want ik kom er niet meer uit.

mvg
xppc

2 dingen kunnen mogelijk helpen bij het oplossen van je probleem:
1. Vermeld merk + type moederbord
2. Start Apparaatbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc), dubbelklik op het audioapparaat zonder driver, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het pulldown menu en geef ons de VEN_XXXX, DEV_XXXX en SUBSYS_XXXX codering die dan getoond wordt.

We horen het wel.

Tijs.

Hierna zou je kunnen kijken via deze webpagina of Intel ook audio-drivers beschikbaar stelt (als die al niet zaten in het programma dat Ellasar je heeft aangewezen).

Ik vind zelf overigens ook geen 'losse' audio-drivers op de Intel site.

Lukt dat niet, geef ons dan de informatie die ik vroeg in mijn eerste posting (vraag 2.)

Succes,

Tijs.

bij intel op de site kan ik niets vinden..

ik heb alle informatie als bijlage toegevoegd

Bijlagen

• hardware id.jpg
    hardware id.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 31
Meld even duidelijk terug wat je ondertussen gedaan hebt:
1. Heb je die software van Ellasar geïnstalleerd?
2. Heb je mijn link nog gebruikt, en wat kwam daar uit?
3. Ik zie dat je audio gewoon herkend wordt. Hoezo heb je nog een driver nodig dan? Ik zie duidelijk Soundmax ..... staan in je bijlage, dus moet er ook een driver zijn geïnstalleerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
1 nee heb ik niet gedaan.

2 op die site staan geen drivers voor windows vista met dit moederbord

3. Ik zie dat je audio gewoon herkend wordt. Hoezo heb je nog een driver nodig dan? Ik zie duidelijk Soundmax ..... staan in je bijlage, dus moet er ook een driver zijn geïnstalleerd.

Tijs.

Kijk eens in tabblad Stuurprogramma, ik ben toch zo goed als zeker dat daar een driver staat die is geïnstalleerd.
En verder gewoon doen wat Ellasar geschreven heeft. Wat heeft het voor zin advies te vragen als je die niet opvolgt...

Tijs.

Drivers lijken goed geinstalleerd zoals dnties al aangeeft Dev en Ven ID zijn de SoundMAX Integrated Digital Audio items
En bij een nieuw moederbord ALTIJD de chipset drivers installeren.

Daarnaast is het logisch dat je geen driver voor dit audioapparaat vind aangezien het geen intel apparaat is.....
Misschien als je toch nog drivers voor de soundmax wil installeren (ze staan er al op) kun je die vinden bij je moederbord fabrikant

Laatst bewerkt:
bij het installeren van de driver via de site van intel zegt de driver dat ik een verkeerd besturingssyteem heb. Audio: ADI* 1985 Driver heb ik geprobeert, maar zoals ik al zei deze werkt niet. ik zoek dus eigenlijk iemand met een cdtje. deze heb ik zelf niet, omdat ik het moederbord 2e hands heb gekocht.

Nogmaals, er is een driver correct geinstalleerd, op basis van de dev en ven id's heb je dus de correcte driver.

ADI staat namelijk voor Analog Devices Inc. die de Soundmax Audio Chip Bouwt.
Deze chip is ook wel bekend onder de AC97 Chip

Ik herhaal nog even de installatie van de Chipset drivers die ik je aangaf.
Daarna even je vista volledig updaten (met Servicepacks) aangezien er in vista en bug heeft gezeten met betrekking tot deze chip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan