Geluid en beeld hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

MasterKip

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Berichten
11
Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag in het juiste forumdeel staat, maar dit is mijn probleem:
Mijn pc hapert ontzettend.

Het begint al bij het opstarten: het windowsgeluidje komt hakkelig door de boxen heen. Het geluid speelt in 3 seconden af wat je in 1 seconde zou moeten horen.

Als ik een youtubefilmpje of gewoon iets in windows media player afspeel, dan gaat het voor een tijdje (1 minuut) goed en dan begint het haperen weer voor ongeveer 20 seconden. Geen idee wat voor geluid Aliens maken, maar op dat moment lijken het er 3 te zijn die door elkaar heen praten, zo brak is het geluid.

Ook met spellen is dit het geval, alleen dan merk ik ook goed dat het beeld blijft hangen. De pc is dan gewoon voor 20 seconden niets mee te doen.

Ongeacht welke programma's ik heb openstaan, zowel bij het geluid als het beeld is er een hapering van elke keer 20 seconden per 3 minuten ongeveer. In die 20 seconden reageert ook alles traag, ook het tabben tussen openstaande programma's.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Ik ben niet heel goed met computers, dus als je informatie nodig hebt: Zeg er ook bij waar ik het in mijn pc kan vinden.

Iets van info:
Pc: Medion MS-7616
Processor: Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz, 2933 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)
Windows 7

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds wanneer is dit?

Al eens een herstelpunt teruggeplaatst?
 
Het begon rond begin april, ik heb het via systeemherstel teruggezet naar half maart, hij leek het toen even weer normaal te doen. Na een paar dagen was het echter weer hetzelfde verhaal.

Een virusscan met McAfee en Malwarebytes leverden niet op overigens.
 
Ik kan hem nu niet meer zo ver terugzetten.. Ik heb hem een week terug nog zo ver mogelijk teruggezet, maar dat hielp ook niet.
 
Probeer de boel eens te updaten.
Drivers: audio en video.
Flashplayer en java en eventueel de juiste codecs.
 
"Ik ben niet heel goed met computers, dus als je informatie nodig hebt: Zeg er ook bij waar ik het in mijn pc kan vinden."

Waar kan ik audio en video updaten?
 
Found 14 new drivers, maar om die te krijgen moet je dat programma kopen of niet?
 
Er is dus niets mis met je hardware dit ligt dus aan je besturingssysteem en zijn stuurprogramma's. Ik snap niet waarom de gene hier boven shareware aanraad :rolleyes:
Gebruik Device Doctor deze is gratis en vind alle drivers. Misschien komt het juist door de nieuwste versie van de stuurprogramma's, omdat het hiervoor niet was. Probeer met Device Doctor de video- en geluidsdsstuurprogramma's up te daten en ook de chipset drivers.
 
Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je topic verplaatst naar sectie W7.
Succes met je vraag.
 
Bedankt voor het verplaatsen.

Ik heb Device Doctor geinstalleerd en 2 drivers geupdate, maar het heeft niet geholpen. Daar was ik al een beetje bang voor. Nog meer ideëen? Alles is welkom :p

Waardoor kan je pc opeens helemaal laggen?
 
IK kom toch terug op systeemherstel. Click aan meer herstelpunten nweergeven en kies een moment dat het ok was.
 
Dan kan ik het slechts een week terugzetten nu.. Dat heb ik al geprobeerd, dus dat helpt ook niet :(
 
Dat hielp dus wel even.

Wat er na gebeurt moet je dus voorkomen!
 
Als het toen wel ok, was, is dat de ENIGE optie.

Je verliest met een systeemherstelpunt geen losse data.
Wel nadien geïnstalleerde programma's /drivers.
En juist dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn!

Maar als je dat niet wilt proberen, houdt mijn bijdrage in dit item op!

Succes verder!
 
Systeemherstel heb ik al geprobeerd, dus vandaar dat ik naar andere mogelijkheden zoek. Als ik het systeem nou 4 maanden terug kon zetten, dan had het wel geholpen misschien..., maar nu kan ik het maar 1,5 week terugzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan