Geluid en Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

dwight

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2006
Berichten
3
Help ik heb een probleem. Er zat eerst een fout in mijn windows waardoor hij niet meer wou opstarten. Toen heb ik er nog een windows opgegooid en daar zit ik nu gewoon op. Ik heb die 1e windows nog niet verwijderd, met oog op dat ik hem misschien nog een keer kon repareren. Maar nu kan ik op deze windows geen geluid en video afspelen omdat hij zegt dat er geen geluidskaart en videokaart inzit. Waarschijnlijk staan dus ergens die geïnstalleerde kaarten in een map waar ik niet meer bij kan of in ieder geval kan ik hem niet meer vinden.

Weet iemand misschien in welke map ze worden geinstalleerd?
 
Denk dat je eerst de chipsetdrivers van je moederbord moet installeren, en daarna de afzonderlijke drivers voor de grafische kaart en geluidschip onboard.

Ga even naar de site van je mobobakker, en haal bij de desbetreffende type de drivers er voor op.

Met dit tooltje kun je dat allemal ondekken wat je moet hebben en waar je moet zijn.

En windows repareren kun je doormiddel van de XP cd opstarten, naar installeren gaan en daar voor herstellen kiezen.
 
Lange Pier zei:
Denk dat je eerst de chipsetdrivers van je moederbord moet installeren, en daarna de afzonderlijke drivers voor de grafische kaart en geluidschip onboard.

Ga even naar de site van je mobobakker, en haal bij de desbetreffende type de drivers er voor op.

Met dit tooltje kun je dat allemal ondekken wat je moet hebben en waar je moet zijn.

En windows repareren kun je doormiddel van de XP cd opstarten, naar installeren gaan en daar voor herstellen kiezen.

Bedankt voor je hulp. Ik heb dat progje gedownload en wordt bij mijn moederbordBIOSdownload naar http://www.msicomputer.com/ doorverwezen. Dan heb ik geen idee wat voor iets ik precies moet hebben want er zijn zoveel keuzes. Ik heb een MSI MS-6701 (Medioen Oem). Ik hoop dat jij of iemand anders me kan helpen?
 
Als het een Medion is, kun je die gewoon bij Medion halen, http://www.medion.com/nl/, bij stuurprogramma's en updates, en via het nummer van je pc.
Voor de videokaart kun je ze hier ophalen, even zoeken voor je OS en type kaart.
 
heeft niet geholpen, de drivers zijn geinstalleerd maar ik hoor nog steeds niks en videokaart werkt ook nog niet:( :confused:
 
Staat de driver wel in je aparaatbeheer en zo ja, staat deze dan ook zonder kruisje/uitroepteken aangegeven ?
 
dwight zei:
heeft niet geholpen, de drivers zijn geinstalleerd maar ik hoor nog steeds niks en videokaart werkt ook nog niet:( :confused:

Zou handig zijn om meer info te verschaffen, ik kan hier vandaan niet zien wat er zo niet wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan