geluid fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo, hoe kan het wanneer ik een spel speel, bv Jewel Quest Solitaire Deluxe
ik de fan (?) steeds hoor draaien, ik vermoed temnimste dat het de ventilator is,
normaal met het werken op de pc (PSP-Office e.d.) hoor ik niets,
ik heb een ACPI Uniprocessor-pc, Moederbord: CPU Type Intel Pentium 4 519K, 3066 MHz (23 x 133), ram 1024 MB, Video kaart RADEON X550 (256 MB), OS XP home
gr, jobo

Er bestaat een progje om de geluidsoverlast van je fan te regelen, even geduld, ik zie of ik het kan vinden voor je.

het programma heet speedfan 4.32, even goegelen en je hebt het.

Wanneer je een spel speelt, wordt er veel meer van je systeem gevraagd. Je proccessor wordt daardoor warmer en je ventilator gaat die koelen. Als je systeem vol met stof zit zal het sneller warm worden en de Ventilator eerder en sneller gaan draaien. Hetzelfde geldt eigenlijk voor een eventueel aanwezige ventilator op de grafische kaart.

ik heb speedfan geinstalleerd en zie
ScreenShot017.jpg

zou niet weten wat hier te regelen is,
heb overigens vorige maand de ventilator(s) en schuppen nog schoon gemaakt,
op mijn andere pc spelen die geluidsproblemen niet,

Ik heb zelf geen ervaring met speedfan, ik weet alleen dat het is om je fan minder lawaaierig te maken. Kijk even op internet hoe je het programma kan gebruiken, of in de helpfunctie van het programma (ik neem aan dat het er een heeft)

Speel geen spelletjes o.i.d. Maar net tijdens het surfen hoorde ik de ventilator loeien. Duurt maar paar secondes.
Iets om me zorgen over te maken? Doetie eens in de zoveel tijd. NIet vaak dus.

Speel geen spelletjes o.i.d. Maar net tijdens het surfen hoorde ik de ventilator loeien. Duurt maar paar secondes.
Iets om me zorgen over te maken? Doetie eens in de zoveel tijd. NIet vaak dus.

Je moet je pas zorgen maken als ie niet meer 'loeit', hebben het hier thuis eens meegemaakt dat de koeling van onze pc was gestopt met draaien, zat geblokkeerd, onze pc was gewoon aan het opfikken, we dachten eerst al dat er iets was aangebrand in de keuken ofzo, maar dan hebben we meteen de pc afgezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan