Geluid groot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronaldnet

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een tijd geen geluid meer.
Ooit heb ik een keer in een schoonmaak bui mijn geluidsdrivers weggehaald (wist ik toen natuurlijk niet) er was mij wijs gemaakt; zodra er bij software staat bij gebruik:zelden kan je het weggooien. Nou dat is niet zo!!!

Ik heb echt alles al geprobeerd. Ik heb heel help mij van windows door gewerkt (op bios gedeelte na, hier hebben ze namelijk geen uitleg voor).
Ik heb de geluidskaart uit en aan gezet.
Ik heb de boxen getest.
Ik heb originele drivers van mijn fabrikant geinstaleerd nadat ik de oude drivers volledig had weggehaald
ik heb alle volume's bekeken.

Wat kan ik nu nog doen, word er moedeloos van zonder geluid....

Alvast bedankt voor de hulp,
Ronald

1- controleer nog eens de drivers, download de nieuwste drivers en check of deze ook geinstalleerd zijn (bij hardware in configuratiescherm)
2- bij geluid (in configuratiescherm) check je de output van je sound, staat die wel op de juiste output etc.
3- controleer ook of je koptelefoon het doet ipv speakers, niet dat je straks loopt te *****n en je speaker stuk zijn
4- ga naar je bios, zoek naar southern bridge configuration en kijk je of onboard sound device wel enabled is...

probeer eens deze (de meeste zal je (wrsl) al geprobeerd hebben, maar ik typ gewoon wat in me opkomt :/)

-edit- sorry dat deze post een beetje dubbelop is met wat je typt in je post, maar dit is gwn een standaard stappenplannetje :P

Laatst bewerkt:
Hoi,

Thanks voor je snelle antwoord.
Ik heb ind de meeste dingen al geprobeerd. Hier wat vraagjes:
- Ik heb al de aller nieuwste driver geinstaleerd, maar daar heb ik een vraagje over:
Ik heb de drivers gedownload en heb deze bij download (onder mijn documenten gezet) daar ook uitgepakt waarna ik bij apperaatbeheer, geluidskaart de stuurprogramma's bijgewerkt heb. Dat bijwerken heb ik gedaan met die uitgepakte documenten uit mijn documenten onder download, werkt dat dan wel of moet ik de uitgepakte bestanden een andere plek geven?
- Wat ik raar vind is dat ik een Realtek AC '97 stuurprogramma heb maar dat deze helemaal niet in de lijst van software staat onder configt, software... Klopt dit?
- Ik heb alles geprobeerd bij config, geluid maar kan niet zo snel output vinden, mogelijk heb ik het al geprobeerd maar weet niet dat dat hetzelfde is als wat jij bedoeld?
- Inmiddels heb ik ook de bios geprobeerd, na wat zoeken vond ik dat audio ac 97 op auto stond, deze heb ik op enabled gezet maar mocht niet baten!!! grrrr dacht dat ik het eindelijk had gevonden...

Alvast bedankt,
ROnald

Laatst bewerkt:
over het algemeen als je drivers download krijg je meestal een setup bestand... run gewoon de .exe en dan zou ie ze zelf moeten gaan plaatsen? welke geluidskaart heb je? incl type aub, dan kan ik zelf even zoeken. wanneer je deze drivers niet geinstalleerd heb kan je ze ook niet terugvinden uiteraard.

audio ac97 is gewoon goed hoor.

Het is een Realtek ac 97 (maar denk niet dat je dat bedoelt...

Waar kan je dat precies vinden?

Heb je hier wat aan:
PCI\VEN_8086&DEV_24D5&SUBSYS_97611849&REV_02\3&267A616A&0&FD

Ik heb trouwens deze driver gedownload:
FTS_SOUNDTREIBERFRALC20165xSOUNDCHIPVER51000_510005760_35539

thanks

Verplaatst Audio/video apparatuur > luidsprekers/koptelefoons/microfoons ---->>> Geluidskaarten.

Dat is mij iets te cripties???
Begrijp niet helemaal wat ik precies moet doen...
hopelijk kan je me nog eens helpen

Bedankt

Oehh bijna bijna bijna
Ik heken wel dat pictogram van het programma.
Maar helaas heb ik windows xp en deze is bedoeld voor vista....

Bestaat die link ook voor xp?

Alvast bedankt,
Ronald

Nu word ik echt gek :-)

Ik heb alles geinstalleerd en nu geeft de computer bij beheren:
Dit apparaat start niet. (Code 10)
Bij Realtek ac97 staat nu een geel rondje smet uitropeteken...

en je hebt hem inmiddels wel weer goedgezet in je bios :P?

ik heb de onboard audio op auto en enabled gehad waarbij hij bij auto echt niks doet en bij enabled zegt hij dat gele rondje met uitroepteken

ik zou het dan om eerlijk te zijn ook niet weten, misschien zijn er anderen die nog een idee hebben.

nog speicifieke meldingen bij het uitroepteken? rechtermuis en eigenschappen.. staat daar nog wat? problemen oplossen/stuurprogramma bijwerken ofzo?

Hoi,

Deze melding staat aangegeven:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Probleem oplossen heb ik al geprobeerd, echter ter vergeefs!
Waar ik uiteindelijk op uitkwam was; dat ik de hardware moest controleren door hem eruit en erin te doen, maarja daar heb ik niet aangezeten dus lijkt me sterk dat ie daar los zit???

Weer een flinke berg onzin allemaal......

@TS:

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Dell, Medion, HP, Packard Bell, Compaq, Acer etc., geef dan merk en type van de pc

Heb je een zgn. samengestelde pc, geef dan merk en type van het moederbord

Hallo,

Ik heb een Siemens
Product: SCALEO 600 /MB ATX/P4 3,0/512MB/ VGA 256MB ATI Radeon 9600,AGP8x,ViVo,DVI
Serial-/Identnumber: 3809440021
En er draaid nu Windows xp op.

Dank,
Ronald

En wellicht wilde in dit geval een simpel systeem herstel wel werken...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan