Geluid hapert en kraakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rowinboc1

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Goedenavond,

Sinds een aantal weken heb ik een nieuwe pc, zelf samengesteld met de volgende specs:

Moederbord: ASUS Z97-A
Processor: Intel i7 4790K
Videokaart: Gigabyte GTX960 OC Edition
Externe geluidskaart: Steinberg UR22
RAM: 16GB
128GB SSD

Nu ben ik erg blij met deze pc, maar heb ik 1 klein probleem waar ik me toch wel erg aan stoor.
Af en toe is het namelijk zo dat mijn geluid even kort wegvalt, nog geen seconde, of er zit een kort kraakje of popje in. Ik heb alles geprobeerd, alle drivers geupdate, bios gereset en geupdate... Als ik een Latency monitor draai komen er wel hele lichte piekjes uit in de DPC latency door dxgkrnl.sys, maar ik kan dit op geen enkele manier oplossen. Wie kan mij helpen?

Mvg,

Rowin

Maak je gebruik van ASIO drivers?
Zo ja, zet je buffergrote eens wat groter.

In het configuratiescherm is een pictogrammetje van de UR22 driver, waar ik de buffergrootte al heb geprobeerd op 128, 512, 1024 en op 2048... niks lost het probleem op helaas...

Via Rekordbox (muzieksoftware) kan ik instellen dat het geluid via een ASIO driver loopt, ook dit helpt niet...

Ik heb AVG Free draaien, maar die scant niet. Ik zal hem eens tijdelijk uitzetten en dan de latencymon draaien. Kan ik het beste de monitor draaien zonder muziek aan, of terwijl er muziek afspeelt?

Terwijl je muziek afspeelt. Is het alleen dxgkrnl.sys die piekt?
Probeer anders eens LatencyMon (staat ook in die info link).

Laatst bewerkt:
Hierbij de LatencyMon uitkomst met avg

MET AVG.jpg

en met avg tijdelijk uitgeschakeld:

ZONDER AVG.jpg

Zonder AVG ziet er naar mijn idee beter uit... klopt dat?

Heb je alles al eens geupdate? Drivers van moederbord e.d.
Lijkt dat USB drivers bijvoorbeeld dat niet zijn.
Gebruik je de onboard geluids kaart of de UR22? Indien laatste heb je boederbord geluidskaart uitgeschakeld?

Laatst bewerkt:
Drivers van moederbord heb ik geupdate... De USB 3.0 drivers heb ik in ieder geval gehad, maar ik zou dan even niet weten waar ik de usb drivers vandaan moet halen... op de ASUS site en op de cd staan alleen drivers voor usb 3.0

Ik heb het probleem zowel tijdens het spelen van spellen als tijdens het luisteren van een normaal mp3'tje via Windows media player of Rekordbox

Is er misschien een manier om alle drivers die ik heb geinstalleerd te verwijderen, ik heb het idee dat het downloaden, verwijderen, vervangen, terugzetten en alle andere probeersels ook niet hebben meegeholpen...?

Lees vaak dat het een probleem is tussen de USB 3.0 driver en een nVidia grafische kaart.

Je zou hem er eens tussenuit kunnen halen en de monitor aan de onboard kunnen hangen, denkelijk wel eerst in de bios de video op IGP/PEG zetten.

De pc aansluiten op een wandcontactdoos ( stopcontact ) met randaarde wil soms ook helpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan