Geluid hapert i.c.m. slechte internetontvangst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Neen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Neen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
Beste mensen,

Iets meer dan een maand geleden heb ik een nieuwe desktop gekocht: een Acer Aspire AX3812, met Windows 7. Ik weet zelf nauwelijks iets van computers, maar voor mijn budget leek dit me de beste optie.

Na een paar weken merkte ik dat het geluid raar doet. Af en toe hapert het, een soort 'trrrr'. Het maakt niet uit met welk programma ik iets afspeel, het gebeurt bij dvd's, bij mp3's in Winamp, iTunes of WMP etc. Het geluid is niet constant zo, maar het gebeurt zeker wel eens per dag. Het is me opgevallen dat wanneer het geluid raar doet, de draadloze internetconnectie ook weg is gevallen. Ook als ik niet aan het surfen ben.

Ik heb de pc teruggebracht naar de winkel en hij is naar Acer opgestuurd voor reparatie. Ik heb hem net terug, volgens de reparatiebon is het 'main board' (is dat hetzelfde als het moederbord?) vervangen en de BIOS geupdate. Maar je raadt het al: het probleem is nog precies hetzelfde. Het ligt niet aan mijn koptelefoon, boxjes of kabels want ik heb het met verschillende getest, ook in verschillende uitgangen op de pc.

Ik heb even gegoogled en zie dat dit vaker voorkomt bij Acer computers. Mijn ouders hebben toevallig dezelfde pc en een soortgelijk probleem. Weet iemand hier wat ik eraan kan doen? Alvast dank!

trug sturen naar acer of ff bellen want je hebt nog garantie neem ik aan

Goedemorgen,

Ik zou het eens via de helpdesk van Acer proberen het probleem voor te leggen en melden dat je al een nieuw moederbord hebt gehad en vragen wat je nu moet doen dan zullen hun je misschien verder kunnen helpen.
Mocht dit geen resultaat terug naar de winkel en daar aanspraak maken op garantie met de vermelding dat er al een nieuw bord is geplaatst door Acer. En ik zou eventueel op een ander merk of type aansturen proberen kan je altijd 2 x zelfde probleem in 1 maand dat is nogal wat.

Laatst bewerkt:
terug naar acer en als deze computer het niet meer waard is om gerepareerd te worden
(dus over aantal jaartjes of nu als acer heel veel begint te zeuren) nooit meer acer kopen. (mijn persoonlijk advies)

Laatst bewerkt:
Dank voor de antwoorden. Even een update:

Ik heb inmiddels geprobeerd contact op te nemen met Acer, maar wat een boutservice. Het contactformulier (zowel die voor reparatie aanmelden als voor technische ondersteuning) op de site werkt niet. Je krijgt steeds de melding dat je iets nog moet invullen of selecteren, terwijl dat allang geselecteerd of ingevuld is. Zo kun je het formulier dus nooit versturen.
Ik heb uiteindelijk een mail gestuurd naar Acer UK, na ruim een week kreeg ik daar eens antwoord op en uiteindelijk verwijzen ze mij ook weer door naar Acer NL, met dezelfde gegevens die ik al op de site had gevonden. Ik heb al gezegd dat het formulier het niet doet.

Dan blijft er nog maar een ding over: bellen. Na 3 minuten was er al ruim 6 euro van m'n beltegoed af, en uiteraard word je een eeuwigheid in de wacht gezet. Ik heb maar opgehangen omdat anders m'n beltegoed op zou gaan. Binnenkort zal ik wel f*cking veel beltegoed halen, zodat ik tenminste de tijd heb om te wachten op die #%$#%^* helpdesk.

Ik koop dus NOOIT meer iets van Acer. Goedkoop is duurkoop, blijkt maar weer. Helaas heb ik geen geld voor iets beters.

laat dat gedoe met acer over aan de computer winkel oftewel breng hem daar heen en laat hun het maar afhandelen zij hebben de troep immers verkocht! toch

tips voor volgende laptop merken
asus
samsung
sony
medion?
tostiba

EDIT: ik bedenk me net nog wat een externe geluidskaart
en voor je internet probleempje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug