geluid hapert in het begin

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodfellow

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2004
Hoi,
mijn probleem is het volgende : als ik een muzieknr afspeel (mediaplayer 10 maar gebeurt ook met 9) begint hij langzaam,(hapert een beetje) komt vervolgens op gang en daarna gaat het goed. Als ik een andere applicatie open tijdens het nr dan heb ik hetzelfde. Kan het geheugen het niet aan (heb 512 MB, draai windows XP Prof) ?
Ligt het aan de geluidskaart ? Waar moet ik het probleem zoeken. Het ligt in elk geval niet aan de kwaliteit vd muziek.
Benieuwd of iemand een idee heeft.

Indien je twee geheugen strips hebt; verwijder er één, dan testen.
Is dit de enige storing die je hebt? Of zijn er ook problemen met andere programma's?

Moet ik toch ff aan iemand vragen , voor dat geheugen , ga zelf maar niet lopen proberen. Ik heb geen problemen met andere programma´s.

Je kunt de driver van de geluidskaart eens verwijderen en daarna e.e.a. opnieuw instaleren.

Heb de driver via apparaatbeheer uitgeschakeld en weer ingeschakeld, had geen effect.

Ik denk zelf dat het in elk geval nisk te maken heeft met de drivers van de de geluidskaart. Wat me opvalt is als ik al een mediaplayer geopend heb (bij windows maar ook de nerospeler) en ik open dan een bestand, dan begint hij gelijk goed. Het is wel zo dat wanneer ik dan een andere applicatie start hij blijft hangen. Zal dan toch met het geheugen te maken hebben ? Vreemd omdat als ik andere dingen doe (vensters open ed) het gewoon op de normale snelheid gaat en hij ook niet blijft hangen ofzo.

START > CONFIGURATIE SCHERM > SYSTEEM > GEAVANCEERD > bij PRESTATIES de INSTELLINGEN kiezen. Vink daar beste prestaties aan. > OK

Het uiterlijk van XP veranderd en heeft daardoor minder geheugen nodig.

E.e.a. testen.

Suc6

Merk wel dat sommige dingen nu wat sneller lijken te gaan. Maar probleem met geluid constateer ik ook nu.

Geluid via een aparte geluidskaart of via moederbord?
Aparte geluidskaart: probeer eens een ander pci slot.

opgelost

Ik heb systeemherstel toegpast en nu werkt alles weer zoals voorheen. Geen idee wat er mis was , op zich leuk om te weten , maar ja...
Bedankt voor de reacties in elk geval.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan