Geluid hapert tijdens het browsen (ben ten einde raad)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Beste medehelpmijers,

Zoals de titel al vermeld heb ik sinds kort last van haperingen in het geluid tijdens het browsen.
Ik heb sinds de zomer Windows 10 op mijn iet wat verouderde pc staan. Goed, geen problemen verder gehad. Was lekker snel en sneller dan Windows 7.
Sinds gister begon, als ik via Spotify naar muziek luisterde, het geluid te haperen zodra ik Chrome open. Goed, ik dacht dat zal wel komen omdat mijn pc niet de allersnelste meer is.
Dus het een en ander geprobeerd via WMP muziek afspelen niets hielp. Steeds tijdens het browsen en vooral tijdens het scrollen door een webpagina begon het geluid te haperen. Net of je het geluid vertraagd zeg maar.
Gekeken in taakbeheer en jawel, Chrome slurpte gigantisch veel CPU op als ik aan het surfen was. Tijdens schrijven valt het wel mee maar zodra ik begin te scrollen is het niet meer te doen of een andere pagina opvraag.

Vanmiddag Chrome 64-bit geinstalleerd (wist ik veel dat die er al was) de browser start nu sneller maar het haperen is er nog steeds.
Wat ik zo raar vind is dat mijn computer de laatste tijd inderdaad wat trager is geworden. Filmpjes op YouTube kon ik voorheen met gemak op 1080p afspelen, maar tegenwoordig als ik mazzel heb op 720p.
Maar anyway, ik vanmiddag een Full HD video geprobeerd via VLC mediaplayer. En wat denk je, helemaal niks aan de hand. Speelt vlekkeloos zowel geluid als beeld. Maar zodra ik simpel een muziekje opzet en wil gaan browsen begint het gedonder weer. Om gelijk maar het andere te tackelen, hetzelfde probleem is ook met Microsoft Edge, ook hoog CPU gebruik en haperingen in het geluid.
Dan zou je denken, laat ik eens een zwaar programma opstarten, SolidWorks. (bijna) geen problemen. Als je er op let merk je het maar daar houd het ook mee op. Dus het ligt niet echt aan het zware CPU gebruik. (denk ik)

Om helemaal terug te komen op het verhaal. Weten jullie een oplossing hiervoor? Ik wordt er een beetje moedeloos van.

Alvast bedankt!! Ik zou ontzettend geholpen zijn!! :)

Mvg,
Jelle

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi hoi jegero

Blijkbaar is dat een beroemde en bekende W10 probleem, omdat zeer veel op die thema artikelen rond op Internet zijn ze te vinden ...:(

Kijk even een mogelijke oplossing tip ==>> KLIK HIER !

Hey royonix,

Vergeten te vermelden. Ik had inderdaad de Windows drivers voor m'n realtek geluidskaart. Deze heb ik gister verwijderd en direkt daarna de officiele Realtek driver geinstalleerd samen met dat HD audio programma van Realtek.
Maar dit bleek helaas niet te helpen en heb dus nog steeds het zelfde probleem. Ik heb daarintegen wel geluid ;)
Groetjes Jelle

Hoi,
Ik heb sinds de zomer Windows 10 op mijn iet wat verouderde pc staan.
Hoe oud is de hardware en is je pc geschikt is voor Win 10 ? Wat was je vorige besturingssysteem en heb je evt. nieuwe drivers gedownload bij de fabrikant?
Zonder verdere info (specs) kunnen we weinig voor je betekenen. :o

Laatst bewerkt:
Hoi Mik Zjegger,

Sorry, my bad! Ik heb een AsRock moederbordje. Met een AMD Athlon 64 5200+ dual core. 4 Gb 800 Mhz RAM geheugen en een Club3D kaart van Ati de HD4850.
De geluidskaart zit onboard dus ik vermoed een beetje de CPU dat die het niet meer trekt. Maar verdenk Windows er zelf ook een beetje van eigenlijk.
Als ik naar de minimale systeemeisen kijk van Windows 10, zou mijn pc dit nog met gemak aan moeten kunnen.
Het rare is ook dat hij altijd gewerkt heeft, maar sinds dus dat ik het bericht plaatste werkt het geluid gewoon niet lekker meer. Wat echt ontzettend hinderlijk is.
Maar als ik een Full HD film kijk via VLC ofzo op mijn computer is er niks aan de hand. Ja wat buffer vertraging omdat mijn films op m'n server staan.
Dus ik heb geen idee waar het wegkomt.
Edit: Er schiet me ineens wat te binnen. Zag toevallig dat mijn pc vaak op vol vermogen draaide. Dus CPU 100%, terwijl ik niks deed.
Toen ben ik een beetje in de Bios wezen snuffelen en heb de AM2 boost uitgezet en een klein beetje aan het spelen geweest dat de CPU iets hoger draait.
Toen weer opgestart toen begon het ge ***** een beetje. Maar zodra ik alles weer terugzet bleef het probleem. CPU 100% vaak en het bijkomende is dat het geluid begon te haperen.
Drivers heb ik al geïnstalleerd. Maar Windows installeert automatisch zijn standaard drivers weer als ik de driver probeer te verwijderen en de pc opnieuw opstart.
Ik krijg de kans niet eens om de originele drivers te installeren.

Laatst bewerkt:
Net mijn computer via een omweg eens aangesloten via de Optische Spdif uitgang op mijn moederbord. En raad eens. Helemaal geen problemen.
Ik heb dus het vermoeden dat de Digitaal naar Analoog converter op de een of andere manier zoveel trekt dat hij het niet aan kan ofzo? Dat in ieder geval daar het probleem zit?
Nu zit ik er wel over na te denken om een externe geluidskaart te kopen en hopen dat ik dan weer gewoon analoog geluid kan luisteren en niet meer een kabel bijna strak vanaf pc naar receiver.

:thumb: Ik zal je vraag verplaatsen naar de sectie moederbord, daar krijg je wellicht nog wat tips.

Ik heb het nu enigszins opgelost door een Chromecast aan te schaffen (wat ik sowieso al van plan was) en dan kan ik via de computer de muziek aanpassen op de Chromecast. Maar het probleem bestaat nog steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan